Чому без паркоматів і далі працюють платні стоянки?

Чому без паркоматів і далі працюють платні стоянки?

05.01.2012, 22:59

Ряд ЗМІ абсолютно правильно порушили тему паркування в Україні із набуттям чинності пункту 14 Постанови Кабміну №1342 від 3 грудня 2009 р. «Про затвердження Правил паркування транспортних засобів». Нагадаю, тут йдеться про те, що платні парковки в містах України обов’язково мають бути обладнані паркоматами. При чому «з розрахунку не менш як один автомат на 10 місць для паркування з обох боків уздовж проїзної частини вулиці, дороги або тротуару». Таким чином, тільки паркомати можуть отримувати плату за парковку, а у разі їх відсутності, така паркова, згідно цієї Постанови, може вважатися безкоштовною. Тут, мабуть, усе зрозуміло тим, хто щодня їдить містом та має невідкладні справи у центрі Чернівців.

Спілкуючись цими днями з працівниками паркінгів, я зрозумів, що така новела Постанови Кабміну їх зовсім не радує: не будуть, мовляв, громадяни платити автомату, бо не маємо ще належної культури споживача. На моє питання, чому не має будь-якого електронного пристрою, який би видавав чеки за оплату послуги (паркування), у відповідь почув, що такий пристрій… зламався.

Я телефонував також до представників МКП «Міськшеп», де мені повідомили, що чекають на оголошення тендеру міської ради щодо права оренди паркових майданчиків. Також зауважили, що один такий пристрій коштуватиме коло 40 тисяч гривень і що такі автомати (15 штук) на разі стоять тільки у Києві — столиці України, що було врегульовано внаслідок виключно через особливий статус міста — героя.

Але чи є у цій ситуації вина водія? Чому власники транспортних засобів і далі повинні бути заручниками недосконалого законодавства (один аргумент типу що це приймав попередній уряд, а виконувати чомусь (???) має теперішній. Інший, що треба прийняти новий Закон, а не підзаконні акти) а з іншого боку, чи повинні водії сплачувати гроші за паркування без належного за сплатою фінансового контролю, тобто плати «у тінь»? А головне, чому у принципі повинен платити автолюбитель, якщо є імперативна норма підзаконного акту, яка прописує, як, за яких умов це робити? При усій повазі до Міськшепу, яке щомісячно дає до міського бюджету 27 тис. грн., (більше 320 тис. грн. відповідно у рік) незалежно від отриманих коштів, така ситуація малоцікава споживачу послуг — клієнту. Його цікавить ясність оплати, сервіс (розмітка та охорона транспортного засобу) та оперативність при виїзді із паркомісця.

Я просто впевнений, знайдеться багато чернівецьких водіїв, які готові чесно заплатити за стоянку у належному місці із нормальними безпечними умовами зберігання їхнього автомобілю. А з іншого боку, якщо врахуввати європейський досвід, то штрафи за порушення правил оплати (фактично відмови від оплати) повинні буде дуже високими (хоча сфері дії стягнення, на жаль, може бути врегульована тільки тим же… Законом). У той же час, чітка позиція міської влади з цього питання була б доречною та актуальною.

І як депутат — житель міста Чернівці, я направлю декілька депутатських звернень щодо роз'яснення та можливого вирішення цієї «непростої», але болючої для автолюбителів краю ситуації.

Михайло ПАВЛЮК

Джерело: m-pavliuk.vkursi.com



КОМЕНТАРІ (4)

Заступник Голови Верховної Ради, один з лідерів партії «Батьківщина» Микола Томенко направив звернення прем’єр-міністру Миколі Азарову з проханням надати офіційні роз’яснення стосовно нових правил паркування автотранспорту, які вступили в дію з 1 січня 2012 року.

Віце-спікер нагадав, що з 1 січня 2012 року набули чинності пункти 14 та 16 Правил паркування транспортних засобів, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 року №1342.

Цими пунктами, зокрема, визначається, що майданчики для платного паркування обов'язково повинні бути обладнані паркувальними автоматами з розрахунку не менш як один автомат на 10 місць для паркування, а також на спеціально обладнаних майданчиках для платного паркування обов'язково повинні бути встановлені автоматичні в'їзні та виїзні термінали.

Водночас, зауважив Микола Томенко, чинними залишилися положення пункту 29 Правил, згідно яких сплата вартості послуг з утримання майданчиків для платного паркування здійснюється як через паркувальні автомати чи автоматичні в’їзні та виїзні термінали, так і шляхом придбання паркувального талону з визначеною тривалістю паркування.

Зважаючи на вищезазначене та враховуючи те, що за повідомленнями багатьох ЗМІ з 1 січня 2012 року водії не зобов’язані сплачувати готівкою за послуги не обладнаних паркоматами та терміналами паркувальних майданчиків, Микола Томенко попросив прем’єр-міністра вжити заходи для якнайшвидшого надання офіційних роз’яснень стосовно того, яким чином повинна сплачуватися вартість паркування на не обладнаних паркоматами та терміналами майданчиках, а також які заходи вживатимуться для забезпечення виконання положення про обов’язкове обладнання паркувальних майданчиків паркоматами та терміналами.

avatar

Микола Томенко

06 січня 2012 13:35

Дякуємо народному депутату Томенку за оперативну реакцію на публікацію депутата місцевої ради. Його коментар та лист від 6 січня був розісланий до усіх інформагенств. Сподіваємо, ц е дасть результат по суті справи.

avatar

Наша Україна

10 січня 2012 10:22

Цікаво, а за які кошти депутат обласної ради-викладач ЧНУ із зарплатою небільше 2,5 тис. грн. на місяць придбав собі автотранспортний засіб? Мабуть дуже багато заощаджував...

 

Втім, гадаю, вищезгаданого депутаат просто заїв той факт, що раніше він міг паркуватися де і якзавгодно, оскільки був один "маленький", проте дуже вагомий "нюансик". Тепер же нюансика немає і пан-депутат починає розповідати "пересічним" буковинцям про наболіле, одночасно засвідчуючи свою "непересічну" турботу про них нещасних...!!! (Калігула "отдихаєт")

avatar

Олег

10 січня 2012 10:47

Олеже, Ваша думка дуже цікава. Зателефонуйте М. Павлюку 050 671 44 97, він розповість Вам про кредит на автомобіль та скільки треба заробляти, що сьогодні утримувати т.з. Як Ви любите, "без нюансиків".

avatar

Наша Україна

10 січня 2012 11:56