Чернівецький аеропорт врятують нові правила експлуатації повітряних ліній. Деякі підлеглі Бурбака – проти?

Чернівецький аеропорт врятують нові правила експлуатації повітряних ліній. Деякі підлеглі Бурбака – проти?

27.08.2014, 17:50

Над більшістю українських аеропортів нависла реальна загроза закриття. Державіаслужба розпочала спробу захистити вітчизняні аеропорти та зобов'язати авіакомпанії виконувати хоча б мінімальні вимоги, оприлюднивши проект нових Правил надання та анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній.

Про особливості запропонованого держрегулятором плану порятунку вітчизняних аеропортів розповідає Євген Хабін в матеріалі «Авіаринок — не для компаній-одноденок». Повний текст в газеті «Дзеркало тижня» від 15 серпня № 28.

Коротко зміст пропонованих нововведень можна звести до наступного:

«…нічого надзвичайного Державіаслужба не вимагає… Насамперед спочатку попрацювати хоча б рік УСЕРЕДИНІ країни, забезпечуючи три напрямки з частотою рейсів не менше одного разу на тиждень. Це цілком посильна норма навіть при наявності одного літака.

Накопичивши досвід, можна вийти на міжнародні напрямки, спочатку на ринок чартерів — він торік показав цілком вражаючий приріст у 18%. А вже потім, набравшись досвіду, працювати на регулярних рейсах.

Торік було перевезено трохи більше як 8 млн пасажирів, тобто в середньому один українець літає навіть не кожні п'ять років… При цьому з внутрішніми перевезеннями справи зовсім погані, їх у цих восьми мільйонах лише 15% (1,2 млн).

Міжнародні рейси займають левову частку перевезень і поділяються на два сегменти — регулярні та чартерні. Понад третина міжнародних перевезень — чартерні (в основному туристичні в літній сезон).

Тим часом країна потребує розвитку внутрішніх авіаперевезень, становлення інфраструктури регіональних аеропортів. Отже, ряд компаній усе-таки розвивають внутрішні рейси, попри їхню невисоку рентабельність, а часто й узагалі збитковість. Тим самим виконуючи й важливу соціальну функцію.

…за розрахунками, умови Державіаслужби досить м'які. Коли компанія накопичить досвід роботи, то на один низькорентабельний внутрішній рейс можна зробити в 10–15 разів більше міжнародних. Для порівняння: торік на один внутрішній рейс припадало три міжнародні. Про яку дискримінацію йдеться?

ставиться завдання стимулювати розвиток внутрішніх перевезень, у тому числі підтримати регіональні аеропорти. В інтерв'ю Центру транспортних стратегій голова Державіаслужби Денис Антонюк прямо зазначив, що хоче досягти такого: "Щоб авіакомпанії перевозили пасажирів не лише на чартерних або міжнародних регулярних рейсах, а й усередині країни. Потрібно, щоб авіакомпанії подивилися й у цей бік. Тим паче умови в проекті документа лояльні".

Однак перевозити пасажирів усередині країни компанії не дуже хочуть.

…в "одноденок" знайшлися й захисники вище. Наприклад, деякі чиновники Мінінфраструктури заявили, що згодні з "представниками авіакомпаній, що це негативно вплине на ринок авіаперевезень". Безсумнівно, для "одноденок" без досвіду роботи умови ускладняться.

Однак розповіді про те, що це ускладнить роботу аеропортам, абсолютно необґрунтовані. Найбільшу користь від пропозицій Державіаслужби відчують невеликі аеропорти, такі, як Івано-Франківськ, Чернівці, Рівне, Миколаїв чи той же Луганськ. Вони одержать шанс на стабільний розвиток.

Поточну ситуацію нещодавно озвучив один із противників нових правил: "Право на виконання міжнародних чартерних рейсів дається строком на один сезон IATA (літній з 1 квітня по 30 жовтня чи зимовий з 1 листопада по 31 березня). Тобто одержати право на виконання чартерних рейсів на новий сезон більшість компаній не зможе, тому що обов'язковою вимогою є виконання внутрішніх рейсів упродовж року, а бізнес-модель багатьох чартерних перевізників цього не передбачає".

У перекладі з бюрократичної це означає: ми працюємо півроку, а в проміжку "хоч трава не рости". Три рейси на тиждень усередині країни раптом стали непосильним завданнями.

Зрозуміло, що Україна й за кращих часів не могла дозволити собі щось подібне за рахунок бюджету. Але хоч трохи прив'язати доступ до високорентабельних міжнародних перевезень до забезпечення польотів усередині країни можна. Повторимося: можливе недоодержання прибутку на одному внутрішньому рейсі багаторазово перекривається прибутком на 15 зовнішніх".

Джерело: http://gazeta.dt.ua/business/aviarinok-ne-dlya-kompaniy-odnodenok-_.html

1