Буковинці стали заручниками недолугої роботи газопостачальної компанії

Буковинці стали заручниками недолугої роботи газопостачальної компанії

26.09.2015, 13:48

Через реорганізацію підприємства людей маринують біля вікон абонентських кімнат

Будь-які зміни, реорганізації на підприємствах, які надають послуги буковинцям, стають екстремальним випробовуванням для простих людей-споживачів. Ще досі не всі оговталися після ліквідації ДП «Газ України», коли споживачів мало не примушували заплатили за спожитий газ двічі.

Цього тижня ситуація майже повторилася з нинішнім підприємством ПАТ «Чернівцігаз». Величезні черги з часу початку переукладання угод вже з новим постачальником, від початку липня, досі не скоротилися. Аби переукласти угоду на споживання газу, людей змушують по кілька днів чекати у чергах. А далі – більше: серед обурених людей, які змушені йти до газового монополіста, багато таких, які отримали рахунки з неіснуючими космічними боргами за спожитий газ. Споживачі справедливо обурюються таким ставленням, а керівництво газопостачальної компанії по-іншому працювати або не вміє, або не хоче.

Люди не хочуть стояти у чергах

Офіційно

Володимир Ляшенко, директор ТОВ «Чернівцігаз Збут»

Аналіз звернень абонентів, які звертаються в абонентні служби з приводу розбіжності по оплаті за отримані послуги з газопостачання, показує, що вони мають розбіжності у квитанціях та платіжках із кількох причин: невчасна оплата за отримані послуги; розрахунок оплати за неправильним тарифом; до оплати беруть неправильні дані. Якщо абонент не подає дані у контакт-центр, нарахування плати проводиться за прогнозованими показниками. Тому раджу – щомісячно передавати (телефоном або квитанцією про оплату) показники фактично спожитого природного газу та щомісячно здійснювати оплату.

Якщо є розбіжності у квитанції та платіжці, потрібно звірити дані лічильника в газслужбі або прозвітувати по фактичних показниках.

У понеділок, 21 вересня, з самого ранку біля віконечок кас ПАТ «Чернівцігаз» вишикувалася черга із близько сотні споживачів газу. Одні прийшли у газову службу переукласти угоду із постачальником блакитного палива, інші – через те, що отримали космічні рахунки про величезну заборгованість.

Після збільшення у сім разів ціни на газ споживачі сподівалися хоча б на людяне обслуговування, а не тяганину, яка межує зі знущанням над людиною. Замість того, аби спростити процедури з переоформленням документів та пунктуально і добросовісно обліковувати споживання газу, людей маринують біля вікон абонентських кімнат. Та й взагалі, чому керівництво підприємства не подумає про те, щоби підняти із зручних єврокрісел своїх працівників та направити їх до споживача, за рахунок яких вони існують. Чи не час відмовитися від прогнилої совдепії у спілкуванні з людиною-споживачем послуг?

Чернівчанка Катерина Іванівна у черзі простояла півдня. Та оскільки каси закриваються о 17.00, черга до неї так і не дійшла. Жінка обурюється, що їй довелося витратити стільки часу задарма, на те, щоби переукласти угоду.

– Для мене немає різниці, хто надає послуги і як називається компанія, – каже Катерина Іванівна. – Головне, щоб не було проблем з газопостачанням і рахунками.

Інша чернівчанка Вероніка С. прийшла переукласти угоду з газовиками, аби не повторилася ситуація трирічної давнини. Жінка каже, тоді вона отримала лист від ДП «Газ Україна» про борг розміром 200 гривень. Хоча справно сплачувала за спожитий газ. Та, як з’ясувалося згодом, ніякої заборгованості в неї не було, і платити нікому нічого не довелося.

У ПАТ «Чернівцігаз» роблять вигляд, що нічого особливого не відбувається і в усьому винні споживачі. Адже компанія не встановила граничні терміни для переукладання угод. Тож зробити це кожен може у зручний для себе час.

Думки вголос

Чи були проблеми із наданням послуг природного газу?

Галина, економіст

Я помітила, що газ став гіршим, певно, домішки якісь є. Платимо за нього більше, а гріє, як мені здається, він гірше. Нерідко доводиться біля каси стояти по півгодини, аби зрозуміти, за що у мене набігла така сума. Суцільна плутанина.

Ірина, спортсмен

Не розумію, скільки маю платити. Тарифи зросли несподівано, а відповідно і суми у платіжках стали незрозумілими. Завжди перепитую газовиків, але й там нічого пояснити не можуть. Тому намагаюся записувати всі дані лічильника та зберігаю квитанції, щоб потім не виникало непорозумінь.

Володимир, приватний підприємець

Раніше не було ніяких проблем, та минулого місяця отримав рахунок із боргом за газ. Звідкись взялися 230 гривень? Сплачую за газ своєчасно і маю всі квитанції, які це підтверджують. Тому, як пояснити цей борг, не знаю.

Опитувала та фотографувала Яна МАРІЯНЧУК 

– У кожного споживача з 1 липня є новий особовий рахунок, бо наразі новий постачальник газу – ТОВ «Чернівцігаз Збут», – каже керівник відділу зв’язків із громадськістю ПАТ «Чернівцігаз» Андрій Семенович. – На нових рахунках зберігся баланс, який був на старому рахунку. Адже компанія ПАТ «Чернівцігаз» передала ТОВ «Чернівцігаз Збут» усю базу абонентів. Споживачам не потрібно підтверджувати дані лічильника особисто.

Записали борг 350 гривень

Якщо бюрократичну тяганину з переукладанням угод газовики ще якось можуть пояснювати, то аргументувати, чому багатьох своїх споживачів зробили боржниками, наразі правдоподібно не можуть.

Чернівчанка Тетяна отримала за серпень платіжку, в якій значиться, що має борг за газ 350 гривень. Жінка не розуміє, звідки у неї взявся такий борг, адже щомісяця справно платить за  лічильником і має всі квитанції, які це підтверджують. Мало того, оскільки користується тільки газовою плитою і має лічильник, сума платежу щомісяця не перевищує 50 гривень. Звідки взялася така космічна сума, Тетяна навіть уявити не може.

Інша чернівчанка, яка стояла у черзі, Маріякаже, їй теж прийшла «платіжка-щастя» із боргом взагалі 800 гривень(!). Звідки така суми, жінці в голові не вкладається.

І такі випадки, коли споживачам прийшли платіжки із незрозумілими боргами, далеко непоодинокі.

Як повідомили у ПАТ «Чернівцігаз», аби з’ясувати причину нарахувань, не обов’язково приходити до каси підприємства. Усі ці дані можна з’ясувати в телефонному режимі за номером контакт-центру – 931-904. Шкода, що люди цього не знають.

– Компанія обслуговує 226 тисяч абонементів, – каже А. Семенович. –  Відповідно плату за газопостачання вираховує програма автоматично, враховуючи середньозважене споживання газу за місяць. Це якщо абонент не надає дані лічильника. Раніше теж у споживачів були розбіжності і маленькі борги саме через цю причину. Та відколи тариф газу зріс у 7 разів, борги значно зросли.

У людей закрадається думка, яку ми почули у величезній черзі в абонвідділі, що штучні борги вигідні підприємству-монополісту. Адже розбиратися, звідки вони взялися, прийде якась частина споживачів, а решта справно сплатить «борг». Ймовірно, газопостачальна компанія у такий спосіб вирішила підзаробити. Адже, якщо, наприклад, так званий борг одного абонента 350 гривень, і якщо таких назбирається бодай тисячу, це немалі гроші.

Ольга МАКСИМЮК

Джерело: http://vidido.ua/

Фото Сергія Даневича

1