Вчителів-предметників у національних школах, які  на 2025 рік мають володіти українською, плавно навчатимуть, - заст.міністра на Буковині

Вчителів-предметників у національних школах, які на 2025 рік мають володіти українською, плавно навчатимуть, - заст.міністра на Буковині

11.05.2018, 10:40
Заступник міністра освіти та науки України перебуває на Буковині

У рамках робочої поїздки заступника міністра освіти та науки України Павла Хобзея на Буковині відбулася нарада з керівниками органів управління освітою райдержадміністрацій, міських рад, об'єднаних територіальних громад. 

Заступник Лілії Гриневич поінформував про основні принципи та підходи нової української школи. Про це йдеться на офіційному сайті Чернівецької ОДА.

- Сьогодні основним питанням є набір у 1-й клас. Для нас важливо, щоб були єдині правила і процедури, яких потрібно дотримуватись. Сьогодні перед нами стоїть ряд завдань, щоб ввійти у нову українську школу.  Ми думали про опорних вчителів, тобто це ті, які будуть наставниками для інших. Потрібно мати мережеві підтримки в районах чи в ОТГ, спільно вибудовувати мережі, коли вчитель опорного закладу буде допомагати вчителям інших шкіл. Для нас є важливими школи з мовами національних меншин. Ми готуємо програму навчання для вчителів, які викладають українську мову в цих школах, де українська мова буде вивчатися як друга, а не як рідна. Це є цілком інші методики. Та програма для вчителів-предметників, які станом на 2025 рік мають володіти українською мовою. Планується плавний перехід. От в тих школах, де ми сьогодні були, жодного страху, боязні, що це неможливо, не було. Отже, в освітній реформі основним є питання вчителів та освітнього середовища, - наголосив заступник міністра освіти та науки України.

Про надання та розподіл освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам та цільове їх використання повідомила директор департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА Оксана Палійчук.

ДОВІДКОВО:

10 травня 2018 року з робочим візитом у Чернівецькій області перебувають:

  •  Павло Хобзей, заступник Міністра освіти і науки України;
  •  Світлана Харченко, головний спеціаліст департаменту загальної середньої і дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України;
  •  Тетяна Мовчан, державний експерт з питань європейської інтеграції і координації міжнародних зв’язків директорату стратегічного планування і європейської інтеграції.

Делегація під керівництвом Павла Хобзея здійснила робочу поїздку в заклади освіти з румунською мовою навчання Герцаївського району. Гості відвідали Годинівський НВК І-ІІІ ступенів, Великобудський НВК І-ІІІ ступенів та Хряцький НВК І-ІІІ ступенів, де поспілкувалися з учнями та педагогічним колективом. Про це повідомляє Департамент освіти і науки Чернівецької ОДА.

Делегація перебуватиме у Чернівецькій області протягом 10-11 травня.

Дохід українського вчителя треба довести до ринкового рівня, - Володимир Гройсман

Зарплату українського вчителя, яка за останні два роки зросла на 75%, треба довести до ринкового рівня. Це дозволить мотивувати викладачів працювати в Україні і підвищувати рівень освіти дітей та юнацтва в нашій державі за вітчизняними програмами і рідною мовою. Про це сказав Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман, перебуваючи в середній загальноосвітній школі №10 м.Ужгород. Глава Уряду перебуває з робочою поїздкою на Закарпатті.

"Ми підвищили зарплату на 75%. Але цього не достатньо. На Закарпатті кількість вакансій вчителів – понад 1600 посад. Багато викладачів працюють за кордоном. Тож дохід вчителів, особливо в прикордонних областях, має бути конкурентним з колегами з сусідніх країн. У середньостроковій перспективі треба вивести зарплати українських вчителів на ринковий рівень", - сказав Глава Уряду.

Він підкреслив, що Україна переживає непростий етап трансформацій. "Нам непросто, але ми будемо працювати, аби Україна була успішною", - зазначив Прем'єр.

У цьому контексті він торкнувся теми мови і нагадав, що в Україні поважають мови всіх меншин, але державною є українська. І як громадяни України ми маємо знати її. І держава, зі свого боку, має забезпечити умови - навчання: як на педагогічному рівні, так і на рівні широкого мовлення.

Фото з сайту oblosvita.com

1