Віктор Горда: Заборгованість за газ зросла у порівнянні з минулим роком на 100%

Віктор Горда: Заборгованість за газ зросла у порівнянні з минулим роком на 100%

05.07.2015, 13:30

Друкопис програми „Суть речей” на радіо Станція 103.2 ФМ від 2 липня  2015 року.

 Тема: новий постачальник газу на Буковині

 Запрошені гості: голова правління ПАТ «Чернівцігаз» Віктор Горда

 Ведуча: Людмила Григорчук

 Людмила Григорчук: З 1 липня всі мешканці області будуть отримувати газ не від ПАТ «Чернівцігаз», а від іншого постачальника.

 Віктор Горда: Так, дійсно, з 1.07. на території Чернівецької області діє новий постачальник природного газу. Називається він «ЧернівцігазЗбут». Це підприємство створене на вимогу європейської спільноти, на виконання енергетичної хартії та на виконання всіх нормативних актів, які були прийняті в цьому році. Цей постачальник отримав ліцензію, позавчора був затверджений тариф для його діяльності. Скажемо так, що всі ці процеси, вони є насправді позитивними і вони дають можливість підняти конкурентне середовище. Якщо взяти європейські країни, то на їх території діє декілька постачальників природного газу і абоненти самостійно визначають собі постачальника. Наприклад, в Берліні кожен отримує 5-6 пропозицій, вивчає пропозиції і приймає рішення з ким працювати. Це саме стосується юридичних підприємств.

 Людмила Григорчук: Але й у нас вибору немає. У нас все одно один, але інший.

 Віктор Горда: На даний момент у нас один постачальник, але всі, хто хоче і хто має право, хто має ліцензію, може діяти на території нашої області. Скажемо так, ми повідомляли про те, що станеться давно, через засоби масової інформації, через інтернет-ресурси. На нашому сайті, намагалися розказати нашим користувачам, що це, хто це і з чим його їдять, але жоден споживач не відчує жодних змін, не відчує це. Все, що потрібно буде від споживача, це переукласти угоду з новим постачальником. Ми будемо допомагати в цьому, фактично вся робота йде спільна, щоб абоненти не відчули якихось незручностей і могли відповідно отримати якісну послугу і сплатити за природній газ.

 Людмила Григорчук: Але щоб укласти договір, треба прийти до вас, чи в районний відділ і вичекати черги, в нас лишився місяць, щоб це зробити, адже в серпні треба платити за газ вже за новим договором.

 Віктор Горда: Ніяких змін для абонентів, навіть якщо вони не укладуть угоду – не буде. Ми беремо на себе відповідальність за укладання угод. Звичайно, якщо абонент сам схоче прийти в абонвідділ нової компанії, захоче укласти угоду, ми йому не відмовимо, але силами наших контролерів, силами наших працівників, ми будемо вести цю кампанію.

 Людмила Григорчук: Тобто будете приходити додому і пропонувати це зробити вдома.

 Віктор Горда: На сайті викладені всі документи, які потрібні. Обов’язково документ має підтвердити право власності на житло, куди він отримуватиме природній газ. Якщо це фізична особа, то має бути довідка з ЖРЕПу, щоб ми бачили, скільки людей прописані за цією адресою. Має бути наявний попередній договір, щоб ми визначили оту реперну точку між обсягами газу, які постачав ПАТ «Чернівцігаз» і тими обсягами, які може постачати ТОВ «ЧернівцігазЗбут». В тому випадку обсяги будуть коригуватися і ситуація, яка була в 2011 році між непорозуміннями між старою і новою компанією не буде, бо всі ці питання вирішені на рівні НКЕРЕ. Ми лобіювали, бо знали, що можуть виникнути проблеми і на рівні НАК Нафтогаз України, профільного міністерства. Тобто потрібно звіритися, але у разі, якщо ті обсяги природного газу, які були подані в рахунках вже за червень місяць, ПАТ «Чернівцігаз» дасть за червень, а нова компанія – за липень, будуть вказані певні показники. Якщо людина схоче скоригувати ці обсяги, то вона звертається за телефоном, які вказані у книжечці кожній, або в саll центрі і всі обсяги будуть скориговані. Тобто ПАТ «Чернівцігаз» втратив можливість постачання газу і не буде вести стягнення заборгованості з абонентів. Всіма процесами буде займатися нова компанія задля зручності наших клієнтів.

 Людмила Григорчук: Тобто навіть про старі борги будуть домовлятися з новим постачальником.

 Віктор Горда: Так, всі гроші будуть потрапляти на рахунки нової компанії і розщеплюватися за тим алгоритмом, який затвердила НКЕРЕ. Люди будуть спокійні, не будуть боятися тих листів щастя, як це було в 2011 році. Ми беремо всю відповідальність на себе, щоб зберегти наші добрі відносини з нашими абонентами, зробимо все, щоб клієнт не відчув цих змін.

 Людмила Григорчук: Як будете працювати зараз двома компаніями?

 Віктор Горда: Це окремі дві юридичні особи. На даний момент задля зручності ми передамо приміщення та комп’ютерну техніку новій компанії, у всіх районних управліннях також передбачена така можливість. Фактично ПАТ «Чернівцігаз» продовжує обслуговувати мережі, виконувати інвестиційні програми, транспортування газу до осель, закриватиме баланси газу, обраховуватиме цей газ. А нова компанія на основі нашої інформації, проводить розрахунки з абонентами.

 Людмила Григорчук: Аварійна бригада залишається?

 Віктор Горда: Все залишається в силі. Всі необхідні речі, щоб забезпечити безперебійність газопостачання, безаварійність, забезпечення теплом і комфортом людей, все залишається в силі.

 Людмила Григорчук: Але будуть все ж виникати питання, які люди будуть приходити вирішувати до вас. Ви готові до черг?

 Віктор Горда: Так, ми готові до збільшення клієнтопототку. Ми вивели в єдине вікно декілька операторів, які зможуть надати не в абонвідділі, а в іншому приміщенні консультації. Але закликаю людей, перед тим, як звертатися до нас, просто зайти на наш сайт 104.ua, або просто зателефонувати за телефоном, який є на цьому сайті, або в книжечці.

 Людмила Григорчук: А черги людей, які приходять дізнатися про нові тарифи, ще є?

 Віктор Горда: Нас ця ситуація дуже здивувала, бо ніби люди не вірять, що тарифи підняли. Бо до цих пір зберігається черга людей, які не вірячи в ті розцінки, які були надані відповідними органами, звертаються, питаються, яким чином обраховуються, як буде змінюватися в залежності від періоду споживання, по пільгам, по субсидіях. Люди чомусь не йдуть в соцуправлінння, думають, що ми даємо ці субсидії, а ми лиш транспортуємо та постачаємо природний газ, а субсидії – це не наші роботи. Але щоб зняти соціальну напругу, щоб вони розуміли, що треба робити і яким чином, ми проводимо ці консультації і навіть в останній час залучали працівників соціальних служб, щоб вони на території нашого підприємства надавали певні консультації.

 Людмила Григорчук: Чи змінилися проплати після подорожчання?

 Віктор Горда: Звичайно, якщо порівняти платежі першого і другого кварталу, то ми бачимо дуже серйозне падіння і зростання дебюторської заборгованості. Але наша компанія веде роботу з споживачами, щоб всі виконали свої зобов’язання, ми така компанія, яка відповідно відноситься до своїх обов’язків, тому просимо так само відповідально сплачувати за послугу, якщо вона була якісна. Якщо вона була не якісна, то давайте сідати за стіл переговорів і будемо розбиратися у тій чи іншій ситуації. Якщо все було якісно, то треба сплатити і бути європейцями. Тепер багато говорять про те, що наш вибір – Європа, але всі забувають, що європейськість, це не тільки права, але й обов’язки. Тому платіть за природний газ. Я багато говорив, що ми не є колекторською конторою, ми не йдемо по шляху, щоб якимось чином вплинути на нашого абонента, щоб вплинути на нього якимось неправильними методами, просто ми хочемо, щоб людина розрахувалася за природній газ. Якщо людина не хоче – ми пропонуємо різні варіанти: і реструктуризація, і укладання договору на виконання робіт.

 Людмила Григорчук: Відпрацьовують вам борг?

 Віктор Горда: Звичайно. Але коли людина не має бажання розраховуватися – то це вже відключення від природного газу. А це вже є платна послуга. А дуже погано себе відчуваєш, коли людина має заборгованість 300 гривень, змушена буде сплатити за підключення і відключення – ще 300 гривень.

Людмила Григорчук: Вже 600.

 Віктор Горда: Так вже 600. І часто ситуація виникає таким чином, що питають: А чому ви нам не сказали, що ми вам винні?».

 Людмила Григорчук: Який борг зараз?

 Віктор Горда: На 1.06 цього року фактично заборгованість була коло 70 мільйонів гривень. Це порівняно з цим самим періодом минулого року, зростання заборгованості на 100%. Це катастрофічна ситуація, але ми її пов’язуємо з ростом цін і з незапущенням нового процесу субсидій.

 Людмила Григорчук: Є старі борги, великі? Чи це маленькі борги?

 Віктор Горда: Є заборгованості, які знаходяться в судах. Є заборгованості в багатоквартирних будинках, бо люди думають, якщо ми не можемо їх відключити, то можна взагалі не платити за газ. Але більше – це поточні заборгованості.

 Людмила Григорчук: Бюджетні установи, підприємства також є серед боржників?

 Віктор Горда: Якщо брати підприємства, так як наша область є унікальною, у нас 90% споживає газ населення. Це для нас гірше, тому що обслужити кожного клієнта до 26 тисяч і обслужити одне сталелітєйноє підприємство це, скажем, так, є різниця. У нас більше 5 тисяч підприємств ком побуту, декілька промислових підприємств і бюджетна сфера, яка така сама, як і в інших областях. Ця сфера сплачує стабільно. Без проблем. Є питання до бюджетних установ, але це в робочому порядку все вирішується.

 Слухач. Жанар. Мене цікавить, чи передбачені кошти на вашому підприємстві на рекламу, на роз’яснення. В мене знайомий мав проблеми. Він переплатив за квітень і тепер має проблеми, лишній час. І ще одне, чи можна влітку платити за газ не кожен місяць, а один раз за три місяці?

 Віктор Горда: Почнемо з того, чи передбачені певні реклами. Акції або рекламні дії у нашому тарифі. Тому що ми тарифна організація, ми неприбуткова організація. Ми плануємо наш тариф по принципу затрат, а не по принципу заробітку. Є передбачена певна продукція. Це вихід центральної газети і більше нічого. Загальноукраїнської газути і обласної. На обласному рівні це роблять газотранспортні підприємства. Це є газета «Буковина», та, яка має офіційний статус. Ми ще додатково розміщуємо рекламу в районних газетах, але за власний кошт, у Молодому Буковинці, це не в якості реклами, просто найбільший тираж. Ми користуємося власним інтернет-ресурсом, ми співпрацюємо з обласною радою, з міською, з районними. Вся інформація, яка потрібна для споживача, то вона надається. Що стосується непорозумінь з квітнем місяцем, то це абсолютно конкретне питання по конкретному абоненту. Будь ласка, завітайте до абонвідділу, вам нададуть інформацію, а якщо не вирішиться, або у вас будуть якісь думки, то все можна обговорити і все вирішимо. Гроші не пропадуть, перерахунку не буде, але в любому випадку, якщо абонент в квітні спожив 70 кубів, він сплатить по 3.60. Гроші лишні будуть перераховані як авансовий платіж. Що стосується плати в літній період не помісячно, то кожен думає за себе, але забуває, що населення в літній період за літо споживає 7 мільйонів кубів, множимо на 7.178 гривень. То отримаємо суму, яку недоотримає держава, в разі прийняття цієї пропозиції.

 Людмила Григорчук: За один місяць можуть вже внести абонента у злісні неплатники?

 Віктор Горда: Фактично місячна заборгованість – це вже серйозна сума, зважаючи на тарифи. Ми намагаємося спілкуватися з людьми, надсилаємо попередження, потім ще одне попередження. І лише у разі, якщо абонент не реагує, то ми приймаємо якісь дії. Ми займаємося серйозно тими абонентами, які не сплатили більше 2-х місяців.

 Людмила Григорчук: Скільки зараз злісних неплатників?

 Віктор Горда: Чернівецька область не є злісним неплатником, тому, скажемо, у нас нема великої долі, яка в загальному котлі заборгованості дуже серйозна. Але якщо говорити про відключених абонентів, то це десь сумі коло 15 мільйонів гривень. Це ті, які перебувають в суді, по яких вже є рішення суду, і по яких ведеться певна діяльність.

 Людмила Григорчук: Скільки таких стають чемними?

 Віктор Горда: Відсотків 70, після кардинальних дій повертається до того, що стають добросовісними споживачами, але хочу наголосити на тому, що 99.9% боржників – це заможні люди, які не мають бажання сплачувати, а категорія менш забезпечених сплачує кожного місяця і не має заборгованості.

 Людмила Григорчук: А в багатоквартирних будинках є вже нові методи, які можуть на них вплинути?

 Віктор Горда: Ми просто виносимо стояк за межі будинку. Даємо добросовісним споживачам газ, а тим, хто не сплачує за газ, залишаються без палива, а після того йдуть судові певні тяганини.

 Людмила Григорчук: Що на літо запланували?  Які ремонти?

 Віктор Горда: Інвестиційну програму, яку затвердили, ми будемо виконувати любими методами, використовуючи внутрішні ресурси, тому що ті роботи направлені на безпеку, це заміни газопроводів в Чернівцях по вулиці Руській, і у Вижницькому, Кіцманському, Сторожинецькому районах. Це ті дії, які направлені на безпеку, на витоки газу, на зменшення втрат природного газу і левова частина, звичайно, в структурі інвестиційної програми, є встановлення лічильників нашим споживачам. Ось ця робота зараз ведеться і нам потрібно до кінця року встановити більше 4 тисяч лічильників. Ми провели зміни в інвестиційній програмі, це серйозна робота, я б дуже хотів, щоб наші споживачі, відповідно, теж віднеслися до цієї справи, тому що справді, ситуація виглядає досить дивно, бо спочатку нас дуже просять встановити лічильники, а потім не пускають наших працівників встановити їх. Вони встановлюються абсолютно безкоштовно, всі витрати на встановлення лічильника бере на себе підприємство наше, але хочу повідомити всім, що в постанові національної комісії, що в разі, якщо абонент відмовляється від лічильника, він буде відключений від системи газу.

 Людмила Григорчук: Скільки на це є часу?

 Віктор Горда: Часу є багато, ми разом його використаємо.

 Людмила Григорчук: Щодо ремонту газопроводів н вулиці Руській, будете повністю перекривати рух на цій вулиці?

 Віктор Горда: Це дуже серйозна робота, це складна вулиця, зважаючи і на ширину, і покриття, там є і брущатка, і асфальт, і міст, і оптовий ринок, це також дуже цікаве питання, там є церкви, там тролейбусна, автобусна лінії. Це буде важко, але іншого виходу немає. Ми закупили вже матеріали всі, знайшли кошти, щоб все було зроблено, щоб все було безпечно. Ми домовилися з міською радою про співпрацю, ми все зробимо, як завжди добре. На даний момент розглядаємо дві можливості, або тимчасове припинення руху, або нічні роботи. Нічні роботи несуть за собою певні витрати і певні правила, щоб забезпечити безпеку і нашим працівникам і мешканцям. Ми знайдемо вихід.

 Людмила Григорчук: По селах, це також заміна мереж? Всю повеневу зону вже завершили?

 Віктор Горда: Так, все завершили. В місті Чернівці залишилася вулиці Барбюса. В цьому році ми до інвестиційної програми включили проектувальні роботи, ми плануємо що до наступного року ми все зробимо, це знизить небезпеку. В районах ми замінимо газопроводи там, де вони давно були прокладені і виходять з ладу, там є певні проблеми з агресивними ґрунтами, з невідповідністю робіт, які колись велися, але виходимо з цієї ситуації, зоб наші клієнти були готові.

 Людмила Григорчук: Скільки часу витримують наші мережі? Зважаючи на грунт і повені?

 Віктор Горда: Якщо говорити про металічні труби, які використовувалися раніше, то вони без додаткового захисту працюють буквально 10-20 років. Якщо грунти агресивні, то це ще менше. Якщо відповідно їх експлуатувати, то вони працюють довго, але зараз ми використовуємо поліетиленові труби, вони витримують 70 років, або й ще більше.

 Людмила Григорчук: Чи буде це щось коштувати населенню?

 Віктор Горда: Жодної копійки не буде витрачено населенням. Закликаю всіх, якщо виникають питання, звертатися особисто до мене. В кожному районному відділі газового господарства є опечатана скринька, в яке ви можете кинути звернення особисто до мене. Я буду слідкувати, якщо хтось будуть просити грошей,я буду приймати кардинальні дії.

 Людмила Григорчук: Які скарги приходять до вас?

 Віктор Горда: Ми провели цей експеримент, ми добре його прорекламували, розвісили скриньки, але відгуки, які ми отримували, там ми пропонували заповнити анкету, то я був здивований, тому що 70% тих анкет і звернень, які були, то були досить позитивні, це говорить про те, що за ці 4 роки, о ми працюємо на території Чернівецької області, то ми намагалися і трохи змінили відношення до газовиків.

 Людмила Григорчук: А ті 30%, яз якими проблемами зверталися?

 Віктор Горда: Проблеми широкого характеру, більшість тих питань, які ми не вирішуємо. Наприклад, різні ціни за спожитий газ, це питання не до нас. Ми завжди були проти, і завжди писали і просили, що більш дурного рішення як на нас, що було прийняте, то ще треба пошукати 

 Людмила Григорчук: А тепер розумні рішення приймають?

 Віктор Горда: Те, що є єдина ціна – це правильно. Те що ця ціна незрозуміла для багатьох – це правда. Те, що підвищення ціни не потягнуло підвищення тарифів для газовиків – це також правда. Підвищення у 7 разів ціни на газ, то ми, люди, які за це все відповідають, ми нічого не маємо з цього.

 Людмила Григорчук: Як посередники, посередниками себе не відчуваєте.

 Віктор Горда: Не те що посередниками, ми молодшими братами себе не відчуваємо. Тому на ці питання ми не може відповідати, бо до нас вони не мають до нас ніякого відношення.

 Людмила Григорчук: Питання нещільних димарів у Чернівцях вже вирішилося?

 Віктор Горда: Насправді ця проблема для Чернівців надзвичайно актуальна, вона не виникла вчора і навіть не 10 років тому, насправді велика кількість багатоквартирних будинків, більшість це проспект Незалежності, мають димовентиляційні канали повністю або частково зруйновані. Це велика небезпека. Про що ми і говоримо і балансоутримувачам, це ЖЕКИ або ОСББ. Вони мають шукати кошти і вони мають відповідати перед мешканцями за невідповідність димовивідних каналів. Проблема існує, проблему треба вирішувати. Тому що насправді, якщо брати статистику по нехороших випадках у сфері газу, то найбільше летальних випадків було саме через нещільність димовентиляційних каналів, адже не сам газ не такий небезпечний, як продукт його згорання. Що робиться, то зараз пішов певний рух щодо ущільнення димовивідних каналів та їх заміни. Правда, були певні непорозуміння між нами та інститутом самоврядування, бо були самовільні рішення про реконструкції, без дозволу на виконання робіт. Відключали об’єкти без нашого відома. Хотіли як краще, а вийшло як завжди. Але на даний момент усі кроки і всі процеси прописані. Ми відповідно відносимося до наших обов’язків, а вони почали відноситися до своїх. Я не говорю про те, що вже завтра будуть замінені всі канали і ця проблема зникне, це клопітка щоденна робота, добре, що вона почалася.

 Людмила Григорчук: Ви, газовики, не замінюєте, ви лише кажете, де є проблема.

 Віктор Горда: Ми не перевіряємо канали, ми не маємо ліцензії на читку ремонт чи реконструкцію, це роблять певні організації. Мешканці раз у рік повинні принести довідку від цієї організації, яка має перевірити канали і в разі потреби, має його поремонтувати. Ми отримуємо довідку про нещільність каналів, ми змушені на них реагувати, відключати від системи газопостачання прилади, які введені у димовивідний канал, але саме відключенням цього об’єкту повинен бути зацікавлений балансоутримувач, бо саме він на початку опалювального сезону має звернутися у спеціалізовану організацію і поремонтувати всі канали. Але наші ЖРЕПи не знають, що вони несуть за невиконання цих вимог кримінальну відповідальність. Всі звикли переносити проблеми з хворої голови на здорову.

 Людмила Григорчук: Скільки відключено було?

 Віктор Горда: Відключили небагато. Ми намагалися зробити якісь роботи, які могли допомогти нашим мешканцям, я пам’ятаю, що було відключено 12 абонентів, але ми мали і дві смерті. Це досить серйозна проблема. Насправді є багато виходів з цієї ситуації, але вони всі впираються у кошти. Або у міському бюджеті, або мешканців.

 Людмила Григорчук: Ви як депутат міської ради, бачите можливість залагодити цю проблему за допомогою міста?

 Віктор Горда: Ті кошти, які направлені на заміну коштів, шукаючи альтернативні види палива, необхідно було направити на відновлення нашого майна.

 Людмила Григорчук: Скільки найгірших будинків у Чернівцях?

 Віктор Горда: Це проспект Незалежності, це 89 будинків. Зробили повністю 3 чи 4 будинки. І зараз ще проводиться у двох реконструкція. Цей раз вони взяли у нас дозвіл на початок робіт. Ми підготувалися до відключення. Бо минулого разу прилади не відключали. була комісія з різними фахівцями, ми намагалися все таки вияснити яким чином це чудо сталося, бо замінити димовивідний канал без відключення газоспалювальних приладів, на мій погляд, неможливо, а відключити можемо ми. А ми про це не знали.

 Людмила Григорчук: Зараз взагалі багато говорять про економію. Менше люди почали споживати газу і дійсно це через те, що люди утеплюють оселі, замінюють вікна і двері?

 Віктор Горда: Абсолютно ви правильні розставили акценти, бо у нас енергоефективність розглядають з іншої сторони. Ми хочемо вкладати кошти у альтернативні види палива, які у всьому світі показали про свою неефективність, а насправді треба починати з вікна, утеплення фасаду, підлоги та стелі. Це основні методи збереження енергії. І як показують експериментальні дослідження це 30% економію любого енергоресурсу. Так само, якщо говорити про обслуговування газоспалювальних приладів, ми доводимо це лабораторно, що це 15%. Давайте складемо 30 і 15 % , це виходить 45% економії. А тепер скажіть, який альтернативний вид палива може дати економія 45%?

 Людмила Григорчук: Шуба і валянки.

 Віктор Горда: Так. Тому я завжди про це говорив і доводив свою думку і аналітичними статтями західних експертів і тими роботами, які проводяться в Європі, про яку так багато йде розмов і США. Жодна країна в світі не відмовляється від природного газу, бо в даний момент, як би цього кому не хотілося, це найбільш чистий, зручний і ефективний вид палива. Тому замість того, щоб повертатися до вугілля, дров, мазуту, міфічної сонячної енергії, на даний момент, вітрової енергії, треба говорити про видобування сланцевого газу на території України . тому що насправді, те, що зробили США, це три кроки вперед в залученні нетрадиційного газу, а США перший раз почали видобувати 1874 році. Тоді це було дуже дорого. Але на даний момент 40% того газу на території США – це сланцевий газ. Це дає можливість США бути одним з основних гравців на газовому ринку. Давайте, подивимося результат з замінами котлів на твердопаливні, восени порівняємо витрати на паливо, зарплати, на непорозуміння з об’ємами цього палива і порівняємо з витратами на природній газ. І мені дуже прикро, коли всі розмови про газ зводять до російського газу. У нас є свій газ, є реверсний газ, і тих обсягів, якими нас забезпечує Європа, нам вистачать. Проект сланцевого газу передбачав у 2017 році ми мали перейти на експорт газу, а чому зараз жодних робіт не проводиться, чому зараз середина 15 року, до реалізації проекту півтора року лишилося, а досі нічого не зроблено. Ми шукаємо альтернативи, ми шукаємо нових партнерів, які беруть попередню оплату і не за куби природного газу а за кілоджоулі, а про це не говорять, і це погано.

 Людмила Григорчук: То зменшилося використання газу?

 Віктор Горда: Так, зменшилося споживання і населенням, і бюджетними організаціями. Провелася цього року серйозна кампанія, яка передбачена на зменшення споживання і серйозного проекту по заміні котлів, котелень, всього, що з цим пов’язано, на 25% зменшилося.

 Людмила Григорчук: Щодо якості газу. Як перевіряєте?

 Віктор Горда: У питанні якості газу є дві сторони медалі, перша – за якість природнього газу відповідає Уктрансгаз, яка транспортує газ до нашої області, вони дають параметри певні у сертифікаті. Ці параметри повинні бути у нашому газі. За 19 років, які я працюю в газовому господарстві, жодного відхилення не було. За ініціативою промислових підприємств, були проведені аналізи і ніяких відхилень від показників, зазначених у сертифікаті, не було. А тепер друга сторона – всі проблеми з так би мовити якістю газу лежать у іншій площині. Занижений діаметр труби при будівництві, не обслуговування котла, закоксованість, погане відведення димів, що також не дає можливості видави ту енергоефективність, яка б мала бути. Сусід копав город і пробив трубу – теж газовики винні. Насправді у цій площині лежить проблема питання якості газу. Чомусь у жодного не виникає питання, чому він повинен свій автомобіль обслуговувати раз на рік. А коли ми говоримо про котел, який на сьогодні дуже складний, має багато електроніки, датчиків, ми кажемо, давайте ми подивимося ваш котел, так це послуг не безкоштовна. Але вибачне, все коштує грошей, але як економія 15%, так і безпека, питань до якості газу не виникає.

 Людмила Григорчук: Скільки зараз працівників у вашій компанії?  Яка середня зарплата? Чи немає скорочень?

 Віктор Горда: Ми не можемо робити ніякі скорочення, бо якщо подивитися на нормативи, то вона обраховується протяжність газопроводів, розміщенням газорегулюючого обладнання, то у нас і так менше людей, ніж треба. НКЕРЕ розуміє це, але ми не вкладаємося в тариф, бо газу, який ми реалізуємо, не вистачає на нові робочі місця. Скорочень не буде, звичайно, ми будемо намагатися підвищувати зарплатню. Але зважаючи на те, що НКЕРЕ не підвищило нам тариф, то будемо шукати внутрішні резерви. У нас працює 1400 чоловік, якщо рахувати всі роби дини, то ми представляємо всю Буковину, ми зацікавлені в тому, щоб у наших людей, був комфорт і тепло, а в працівників – хороша зарплата. З 2006 року у нас не було підвищення зарплати. Це погано, враховуючи інфляцію, враховуючи ріст на енергоносій для споживачів, то досить ен зрозуміла політика держави.

 Людмила Григорчук: Вони ж також платять за новим високим тарифом за газ, а зарплату мають ту ж.

 Віктор Горда: Так, середня зарплата склала 2600 гривень. Якщо порівняти з працівниками державних компаній, то там вища зарплата на 40%. Тут також питання – чому?

 Людмила Григорчук: Зважаючи на те, що ви вже маєте партнера «ЧенівцігазЗбут», то нічого не міняється ні в роботі, ні в навантажені?

 Віктор Горда: Якщо говорити про реальні речі і зважати на досвіт європейських країн, то з введенням такого підходу до реалізації природнього газу, тарифи на природній газ зросли на 30%, тому що насправді, всі повинні розуміти, що якщо роботу на ринку веде дві організації, то певні функції дублюється. Це і облік газу, це і робота з абонентами, і операторські роботи, і бухгалтер, і директор, і керівник. Тому може не на часі, але ми виконуєте закон.

 Людмила Григорчук: Чим взагалі живе компанія? Ви допомагали багато АТО.

 Віктор Горда: Ми маємо і призваних людей, і добровольці. Ми багато приділяємо уваги  цьому напрямку, але окрім цього напрямку, ми маємо різні соціальні проекти. Ми є основним спонсорами нашої компанії емамай. Це змішані єдиноборства. Ми постійно допомагаємо нашим шахістам, управлінню культури, постійно допомагаємо благодійним організаціям. Тому що ми компанія, яка є буковинською  ми розуміємо, що окрім газу, є дуже багато речей, на які, на жаль, не звертає зараз увагу влада, бізнесмени, ін. прості люди, бо вони взагалі не мають кошів. А те, що на Нових іменах, є така програма яка започаткована управлінням освіти і мистецькими організаціями, наші діти взяли 7 чи 8 призових місць, і те, що ми могли їм допомогти потрапити на цей конкурс і надали певні стипендії, то я гордий. Те, що наші спортсмени показують такі результати – то я надзвичайно гордий, що ми допомогли досягти таких успіхів. Те, що ми були спонсорами того лагеря, який був на території Мигівського комплексу і допомогли тим дітям і минулого року, і цього року. Дітям тих людей, які загинули на Майдані – я теж гордий, що ми можемо допомогти.  

 Людмила Григорчук: Це все з внутрішніх резервів допомога?

 Віктор Горда: Так, звичайно. Якщо говорити про допомогу АТО, то це було бажання колективу, ми перерахували кошти зарплати. 600 тисяч десь, які були направлені на адресні речі, бо ми не приймаємо участь у тих проектах, які насправді закінчуються досить дивно. Ми намагалися все робити самостійно.

 Людмила Григорчук: Оскільки ви депутат міської ради, а каденція ваша закінчується, то ви задоволені цими 5-ма роками?

 Віктор Горда: Я зробив один висновок – я не є політик. Перше. Друге – я звик займатися реальними речами. Відповідати за свої дії і бачити результат. На жаль, за ці 5 років я не побачив ні одного, ні другого, ні третього, а ті люди, які намагаються знайти себе там, хай себе там шукають.

 Людмила Григорчук: Тобто я зрозуміла, що в наступних виборах в списках ви себе не бачите.

 Віктор Горда: На даний момент ні розмови ні думки, у мене нема. Є багато проблем у нашій галузі, я є фахівцем. Я є людиною, яка дала все своє після університецьке життя цьому напрямку, тому я буду працювати саме в цьому напрямку, дистанціюючись від політичних подій. Ми компанія неполітична, не приймали участі ні в яких акціях, не ставали ні на чию сторону, ми повинні забезпечити безперебійність газопостачання і забезпечити людей теплом і комфортом. Так і будемо працювати.

 Людмила Григорчук: Чого бракує чернівецькому політикуму?

 Віктор Горда: Насправді чернівецькому політикуму бракує відповідальності перш за все і розуміння того, що ми працюємо для людей, а не вони для нас. Окрім того,мені дуже жаль, що ті люди, які були дуже поважні в Чернівцях,і які зробили для цього міста дуже багато – вони не на коні.

Своїм працівникам я бажаю терпіння, я не пам’ятаю ні влади, ні бізнесменів, ні політиків, які би нас любили, тому - терпіння. Я б хотів сказати, що наш колектив є єдиним цілим, він пройшов багато випробувань і хочу кожному працівнику за це подякувати. А всім буковинцям бажаю одного – теж терпіння, бо все, що відбувається зараз вимагає від нас лише терпіння. Все буде добре, Україна переможе.

 Інформаційний партнер програми „Суть речей” на радіо Станція 103.2 ФМ www.buknews.com.ua

1


КОМЕНТАРІ (5)

У Віктора Горди  також щось не те з головою, оскільки на сайті 

104.ua відсутня будь яка інформація про нового постачальника газу ЧернівцігазЗбут.

avatar

Дон Педро Чупакабро

05 липня 2015 13:15

Пане Горда не дуріть Буковинців байками про так званий "сланцевий газ" тим більш що ви як спеціаліст в цій галузі "нульовий"!!! 

avatar

Чернівчанин до Горди

06 липня 2015 18:35

Ми компанія неполітична, не приймали участі ні в яких акціях, не ставали ні на чию сторону

- а яка фірма використовуючи адмінресурс завела у Верховну Раду депутата-регіонала Федоряка який голосував потім за злочинні закони проти Майдану2?

avatar

Уругвай

20 серпня 2015 17:58

Этот чел что на фото и возглавил фирму после того как отправили предыдущего директора в Верховную Раду. Вне политики бля! Дебилы все вокруг по их мнению?

avatar

к Уругваю

29 серпня 2015 18:42

Як казали древні "хочеш миру - готуйся до війни". Мабуть для цього в наш неспокійний час спонсорують хлоп'ят що займаються змішаними єдиноборствами. Відродження "штурмовиків" у коричневих рубашках.

avatar

Воха

08 вересня 2015 14:09