Вона повертається. У теленовинах зростає піар Тимошенко

Вона повертається. У теленовинах зростає піар Тимошенко

05.11.2018, 19:13
За жовтень Тимошенко піарили майже стільки ж, як за весь 2017 рік.

Довгий час Юлія Тимошенко майже не з’являлася в теленовинах у сумнівних сюжетах. Протягом усього 2017 року лідерку «Батьківщини» та її партію пропіарили 21 раз. Це в шість разів менше, ніж Олега Ляшка, й удесятеро менше, ніж Петра Порошенка. Проте цієї осені ситуація почала вирівнюватися. Лише за жовтень пані Тимошенко з’явилася практично в такій же кількості сумнівних повідомлень (18), як за весь минулий рік. В успіх інвестували канали Фірташа, Коломойського та Пінчука.

Поступове повернення очільниці «Батьківщини» в ефір почалося ще в червні з презентації «Нового курсу України». Тоді досить скромну увагу приділили їй лише «1+1», «Інтер» та ICTV. Презентація «Нового економічного курсу» теж не стала подією: «1+1», ICTV та СТБ розповіли про неї без особливих деталей. Обіцянки Тимошенко ліквідувати «Нафтогаз» 28 вересня «1+1» та ICTV подали аналогічно: коротко й без контексту. Зокрема, про те, що двічі екс-прем’єрка вже двічі могла б це зробити. Загалом, ішлося про класичну модель піару: обіцянки без деталей. Та оскільки основою сюжетів були все ж цілком новинні заходи (презентації та прес-конференція), подібну агітацію ще можна було пояснити: можливо, журналісти просто неякісно висвітлили інформаційні приводи.

У жовтні ці ілюзії розтанули. 5 жовтня кореспонденти ICTV навіщось поїхали на Житомирщину знімати зустріч Тимошенко з педагогами. Суто передвиборчий захід, із якого журналісти подали суто передвиборчі заяви: припинити махінації з газом і направити отримані кошти на потреби вчителів. 10 жовтня «Інтер» транслював зустріч політикині з підприємцями: «Подробности» переповідали слова двічі екс-прем’єрки, що «предыдущие попытки изменить страну были провальными», а для зрушень достатньо буде трьох років.

Із часом закінчилися й такі квазіполітичні (в сенсі бачення реформ у країні) події. 12 жовтня Тимошенко на «Інтері» коментувала вже тему автокефалії. 13 жовтня вона тут же побувала на вшануванні пам’яті героїв АТО та Революції гідності в Кам’янському. 14 жовтня лідерка «Батьківщини» молилася на каналі Фірташа за українських захисників. Звісно, жодне з цих повідомлень не можна назвати новиною і, звісно, журналісти навіть не намагалися проаналізувати слова та дії політикині. Хоча запитання виникають. «Інтер» 14 жовтня цитував: «Саме завдякимужності наших захисників до України скоро повернеться мир». 13 жовтня тут же переповідали: «Щоб здобути мир — необхідні рішучі кроки. Тимошенко наголосила, що нова влада робитиме усе можливе, аби прогнати ворога...» Так «Батьківщина» натякає на силове рішення чи все ж планує дипломатичний шлях?

Але по-справжньому піар екс-газової бізнесменки розцвів на фоні зростання ціни на блакитне паливо та, відповідно, тарифів. Наприклад, 20 жовтня «Інтер» розповідав про тематичний виступ Тимошенко у Кривому Розі. Після цього тут продемонстрували також звернення політикині, яке напередодні транслював і «1+1». DW перевірив ці заяви: виявилося, що ціни на газ в Україні не найвищі в Європі, як розповідає найбільш маніпулятивний український політик, а нижчі за будь-які в ЄС. Хоча справді паливо не надто доступне через низьку купівельну спроможність населення.

Ідею «Батьківщини» накласти мораторій на підвищення цін на газ та електроенергію для населення журналісти транслювали 22–23 жовтня. Відзначилися «Інтер», СТБ та ICTV. В ефірі останнього пролунала також така обіцянка: «Ініціаторка нового курсу заявляє, що після перезавантаження влади всі ціни на газ, тепло, воду будуть знижені щонайменше вдвічі». Хоча окремі експерти заявляють, що хай би якою була наступна влада, вона не зможе зменшити тарифи через небезпеку втратити довіру збоку міжнародних партнерів. Також варто нагадати, що, по суті, раніше тарифи (в тому числі за часів Тимошенко) не були нижчими, різницю в ціні просто компенсували з бюджету. У 2014 році це коштувало 114 мільярдів гривень платників податків. Окремо зазначимо, що саме Юлія Тимошенко підписувала газові контракти з ціною для України, яку окремі експерти називали завищеною.

На цьому газові пригоди Юлії Володимирівни в жовтні закінчилися. І почалися міжнародні. 25–27 жовтня «Інтер», ICTV та СТБ розповідали про поїздку лідерки «Батьківщини» в Женеву. Рівень повідомлень був різним. У деяких 30-секундних сюжетах «Подробности» просто цитували «одкровення» Тимошенко («Війна на сході України — проблема не регіональна, а глобальна»), у деяких, майже двохвилинних, розповідали про її закордонні зустрічі. Звісно, жодної важливої інформації в цьому не було. Ба більше, канали не повідомили з Форуму Crans-Montana більше нічого, крім як про участь у ньому української політикині. Навіть нагороди на наших телеканалах отримувала тільки вона, хоча, звісно, відзначали там і інших діячів.

Тож можемо констатувати, що від «Нового курсу» Юлія Тимошенко перейшла на телебаченні до старих прийомів, якими вже користуються її опоненти: непояснених обіцянок, позбавлених важливої інформації поїздок, коментування непрофільних тем і критики влади без жодного контексту щодо власного минулого. І цю рекламу лідерки «Батьківщини» вже не вимкнеш за допомогою AdBlock.

Детальніше про ці та інші яскраві сюжети читайте в публікації «Газовий шлейф Тимошенко. Моніторинг теленовин 22–28 жовтня 2018 року».

Ярослав Зубченко

Джерело: https://ms.detector.media/monitoring/monitoring_overview/vona_povertaetsya_u_telenovinakh_zrostae_piar_timoshenko/

1