Воєнну дорогу через перевал Шурдин будували на віки, але нині вона вже потребує порятунку

Воєнну дорогу через перевал Шурдин будували на віки, але нині вона вже потребує порятунку

12.03.2019, 14:23

І однією з таких є дорога з 29 крутими поворотами через перевал Шурдин. Ця дорога будована пам’ятного в історії 1916 року під час знаменитого прориву через Карпати військ генерала Брусилова. Справді, ця дорога будована на віки. Нею, а головне її творцями (інакше й не скажеш) дивувалися і ще довго захоплюватимуться всі без винятку подорожани. І, особливо специ від цих доріг.

Такий характерний епізод. Десь усередині 80-х на Буковину прибув союзний міністр від цих доріг. Пригадую, на прес-конференції, поштиво відрекомендувавшись Єлісеєвим, підкресливши, що із старообрядницького роду, і по закінченню знайомства з воєнними дорогами на терені краю, зауважив: має відвідати Білу Криницю, де, за його словами, із далеких сибірських скитів, начебто в числі інших осіли і його предки.

Що побачив, і довго ахав і охав від захоплення той міністр на перевалі Шурдин? Казав, пам’ятається: «Я всілякого набачився на своїй посаді. Але ваша Шурдинська воєнна дорога є особливим унікумом. Я просто не уявляю, як можна було в такий короткий термін, менш як за півроку, та ще у надзвичайно складних гірських умовах побудувати таку дорогу через страшенні крутизни та километрові прірви?»

  • А ви особисто, як міністр, дали б згоду на спорудження такої дороги? – поспитав хтось із супроводжуючих.

  • Та ні в якому разі, навіть коли б пообіцяли зірку Героя Соціалістичної праці. Бо тут ризик за ризиком, кожен із яких пов’язаний з безпекою.

А відтак з тим міністром побували на залишках воєнної дороги між селами Зелена Липа та Шилівці і частково по Зарожанах Хотинського району. Клали її також того пам’ятного 1916 року зусиллями полонених Австро-Угорської армії. Добротно вимощували путівці. Також на віки. Та час бере своє. Як і людське життя. Сьогодні це особливо помітно на тій же дорозі через Шурдин. Місцями вона в такому стані через зсуви, що навіть одній вантажівці важко її подолати. Все потребує догляду, навіть воєнних доріг, будованих на віки. А Шурдинську будь-що треба вберегти від повного її знищення, що спостерігаємо нині. Адже вона є і стратегічним об’єктом, і пам’яткою історії давно минулих літ.

Іван Агатій

 

1


КОМЕНТАРІ (2)

Браво, Іване! Чому не пишеш у "Буковину"? Без твоїх публікацій вона помітно втратила!

avatar

Антон

12 березня 2019 23:08

      Да, потому не пишет в "БУКОВИНУ", что с...ной метлой погнали его из этой газеты, как никому не нужную шавку и лжеца (за лживые статьи).

     Геннадий Геков, независимый гражданский активист, правозащитник. Буковинський громадянин ХХI ст., Академія громадянина (095-474-37-54)

avatar

Правозащитник

13 березня 2019 00:41

Додати коментар

Увійти через профіль для можливості залишати авторизовані коментарі.