У разі запровадження швидкісного залізничного сполучення між Чернівцями і Сучавою на чернівецькому летовищі можна класти хрест

У разі запровадження швидкісного залізничного сполучення між Чернівцями і Сучавою на чернівецькому летовищі можна класти хрест

23.05.2018, 17:43

Министерство транспорта Румынии выступило с предложением продлить до Черновцов железнодорожную колею шириной 1435 мм (евроколея, - ред). Об этом сообщил заместитель министра инфраструктуры Украины Виктор Довгань, передает ЦТС.

"Есть предложение румынской стороны продолжить узкую колею из Сучавы в Черновцы (по примеру Мукачево-Дебрецен), но сначала надо подготовить технико-экономическое обоснование и общий инвестиционный проект с Евросоюзом", - сказал Довгань.

По его словам, необходимо проанализировать риски, поскольку в случае скоростного сообщения до часа между Черновцами и Сучавой аэропорты этих городов будут конкурировать за пассажиропоток.

Вадул-Сирет - станция в Черновицкой области вблизи государственной границы. Пересадка на этой станции вызвана сменой ширины колеи со стандарта 1520 мм на 1435 мм. Таким образом врямя в дороге будет сэкономлено, поскольку не нужно менять тележку вагона.

Расстояние от Вадул-Сирет до Черновцов по ж/д составляет около 40 км.

Напомним, между Черновцами и румынским городом Сучава с 1 января 2019 года запустят железнодорожное сообщение.

Водночас в  аеропорту Чернівці планують реконструювати злітно-посадкову смугу за півмільярда гривень, а також в майбутньому побудувати новий термінал. Про це в колонці на порталі ЦТС написав заступник міністра інфраструктури України Віктор Довгань.

За словами чиновника, місцева влада оцінює потенціал зони обслуговування аеропорту в найближчі п'ять років до 500 тис. пасажирів на рік. Тому необхідні нові інвестиції в розвиток повітряної гавані.

"Перше - треба обов'язково залучати нових перевізників, адже тільки одна авіакомпанія МАУ і 1 регулярний рейс в день Чернівці-Київ - це мало для розвитку аеропорту. У цьому і полягає першочергове завдання - капітальна реконструкція злітно-посадкової смуги (орієнтовна вартість - 500 млн. грн.) Для забезпечення зльоту-посадки великих Боїнгів і Airbus. Другим пріоритетом ми виділили будівництво нового терміналу на умовах державно-приватного партнерства. Єдиний реальний вихід - віддати в концесію аеропорт приватному інвестору для його розвитку та ефективного управління", - написав В. Довгань за підсумками переговорів в Чернівцях з представниками Міністерства транспорту Румунії.

Тим часом на летовищі Чернівців пасажирів зустрічають не CHERNIVTSI, а CHERNIVTCI. Таку помилку допустили у написі, що височіє над аеровокзалом.

 Власне, він був виготовлений ще до 600-річчя Чернівців. Однак тоді аеропорт був під загрозою закриття, тому було не до літер, пояснюють у міській раді. На помилку звернули увагу лише тоді, коли летовище почало регулярно приймати рейси.

Як повідомив acc.cv.ua Олег Пилипяк, заступник директора департаменту ЖКГ  Чернівецької міської ради, літери виправлять до Дня міста-2018.

«Наразі вже знайдено фірму, яка проведе ці роботи, – каже Олег Пилипяк. – Звісно, вартує це недешево. Директор аеропорту «Чернівці» Борис Морський планує виправити напис за рахунок економії. Тому йому дали на це час і дозволили відтягнути  до Дня міста».

Полный текст читайте здесь: https://www.rbc.ua/ та acc.cv.ua 

1