У Папієва не бачать перспектив для будівництва залізниці з Буковини в обхід Молдови

У Папієва не бачать перспектив для будівництва залізниці з Буковини в обхід Молдови

23.12.2012, 14:46

Водночас Молдова планує побудувати в обхід Придністров'я залізничну гілку Маркулешти - Сороки, протяжністю 55 км, яка скоротить шлях в Україну на 235 км. Про це заявив молдовський міністр транспорту і дорожньої інфраструктури Анатолій Шалару.

Зі слів чиновника, нова гілка дозволить активізувати транзитні вантажопасажирські перевезення, а також скоротити витрати економічних агентів.

З його слів, влада країни вже звернулася до керівництва ЄС, ЄБРР та Європейського інвестиційного банку з проханням про фінансування цього проекту вартістю близько 70 млн євро.

Крім того, Шалару нагадав, що зараз потяги, що проходять транзитом через Молдову, змушені робити великий гак. Передбачається, що будівництво нової гілки проходитиме паралельно вже існуючій дорозі, в обхід території Придністров'я.

Зазначимо, що протяжність залізниць Молдови становить 1232 км. Основні вузлові станції дороги в Кишиневі, Унгенах, Окниці, Бельцах і Басарабяску. У 2006 році Придністров'я оголосило майно Молдавської залізниці на території регіону своєю власністю, у зв'язку з чим станції Тирасполь, Рибниця і Бендери були виключені Молдовою з Міжнародного реєстру залізничних станцій, і майже всі молдавські потяги рухаються в об'їзд Придністров'я.

Зараз через Придністровський регіон з Кишинева ходить лише два пасажирські потяги на Москву і в Одесу, а решта, як і вантажні потяги з придністровської і молдовської продукцією, ідуть через північ Молдови, в обхід Придністров'я.

У результаті шлях подовжився на 500 км, також істотно збільшилася вартість транспортування вантажів і знизилися обсяги вантажоперевезень, оскільки пропускна здатність "північного молдавського шляху" в два рази нижче придністровського.

Нагадаємо, раніше ЗМІ зазначали, що Україна хоче перехопити ініціативу інших посередників, у тому числі і Росії, щоб одноосібно зібрати лаври за відновлення переговорів Тирасполя та Кишинева.

1