Те саме яйце - лише вигляд збоку, або де обіцяні Михайлішиним рівно рік тому швейцарські тролейбуси?

Те саме яйце - лише вигляд збоку, або де обіцяні Михайлішиним рівно рік тому швейцарські тролейбуси?

21.01.2013, 21:07

Чернівецькі тролейбуси назвали найзручнішими в Україні, «…Оскільки у них є спеціальний коридор для кондукторів, завдяки якому у нього є можливість переміщатися по салону, не заважаючи пасажирам. Також у кожному тролейбусі на піднесеному місці біля огородженого коридору є м'який стілець, сидячи на якому кондуктор може бачити весь салон. У нових моделях тролейбусів меткі працівники транспортного депо справили демонтаж одного з крісел в салоні, поряд з яким постійно сидить кондуктор. Таким чином, було створено простір для маневрів».  http://citi.cv.ua/news/suspilstvo/chernivecki-troleybusi-nazvali-nayzruchnishimi-v-ukraini/.

Не можу погодитися із таким комфортом. Тролейбусний парк «оновлюється» частково, постійна нехватка кваліфікованих водіїв, на 200% замортизовані електромережі, відсутність культури спілкування кондукторів із пасажирами, неохайний вигляд, недотримання санітарних норм  - причини, що не створюють комфорту і зручності пасажирам.

«Зайчики, котики, снігурочки передаємо за проїзд». І тут же на зауваження пасажира про те, що кондуктор не передав квиток звучить: «Що, я не передала квиток? Зараз б’ю пику, тому хто це сказав. Я та дурна кондукторка, що квитки в пазуху кидає». Чоловіки - кондуктори дещо стриманіші: «Передаємо за проїзд, бо зараз буду називати всіх по фамілії» або ж погрозливо: «Я двічі не повторюю». На зауваження пасажирів здійснити хімчистку сидінь в тролейбусі, одразу питають: На чому будемо їхати, коли тролейбус буде в хімчистці. І взагалі  самі ж пасажири їх і забруднили».

 Не виняток, коли при великій кількості бажаючих їхати, зібрати кошти за проїзд в тролейбусі допомагають самі пасажири. Подібні скупчення спостерігаються ввечері, після 20 години, коли пасажири очікують тролейбуси по 40-50 хвилин. На претензійні запити пасажирів у відповідь звучить: «Нема чого шастати в цю пору. Сиділи би вдома!» Різні життєві ситуації змушують людей здійснювати поїздки в різні години на різних видах транспорту.

Наприклад, водій маршрутки паралельно збирає кошти за проїзд, дає здачу, видає квиток, курить і розмовляє по мобільному телефону. А потім кричить на цілий салон, що ще двоє пасажирів не оплатили свій проїзд. А щоб водієві було зручно зібрати кошти за проїзд, то кожен пасажир має через гроші поширити свої мікроби серед оточуючих. І не дай Боже, хтось відмовиться передати кошти. Його тут же звинуватять у всіх земних і неземних гріхах.

Сьогодні, коли послуги оплачуються готівкою із рук в руки, неможливо здійснити контроль за використанням готівкових коштів. Спостерігаються випадки, коли пасажири, сплачуючи за проїзд, відмовляються від квитків; кондуктори беруть за проїзд одну гривню і не надають квиток; реалізують ліві талони, придбані в кількості 100 штук за 10 грн. у того, хто приніс їх з поліграфічної фірми; після 20.00 оплату послуг здійснювати  водієві, про що сповіщають оголошення в салоні тролейбусу. При цьому, не кожен водій видає квитки.

Створення умов для роботи кондукторів – це в минулому. Потрібно не створювати умови кондукторам, а переходити в громадському транспорті на безготівкові розрахунки. Із запровадженням безготівкових розрахунків можна говорити про збільшення коштів на відновлення та оновлення громадського транспорту.

Квитки для разових поїздок мають продаватися в спеціально відведених місцях із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (РРО).  Причому в РРО можна закласти диференційовану ціну квитка. Коли пасажир купує 1-10 квитків - оплата здійснюється з розрахунку по 1,25 грн. за квиток., 10-15 квитків  - по 1,20 грн., 15-30 квитків – по 1,10 грн., 30 квитків і більше – по 1,0 грн. Колір квитків можна змінювати щомісячно. Міські мешканці, безпосередні споживачі послуг і наповнювачі міського бюджету, при застосуванні вище приведеної схеми, будуть мати можливість зекономити певну суму коштів. Гості міста, будуть оплачувати послуги перевезення з розрахунку придбаних квитків.

Для тих, хто постійно користується послугами громадського транспорту, передбачити пластикові проїзні абонементи. Пластикові проїзні зчитуються через термінал, встановлений в салоні транспортної одиниці біля водія. Тоді пасажири будуть заходити виключно через двері, що розташовані поряд із терміналом і водій буде здійснювати візуальний контроль. Для зручності пасажирів можна зробити річні і квартальні проїзні абонементи. Також, як один із варіантів, може бути запроваджений єдиний проїзний пластиковий абонемент на всі види транспорту. Відповідно він має бути найдешевшим, тому що пасажири будуть авансовим платежем оплачувати послуги. Для пільгових категорій пільгу закласти в пластиковий проїзний абонемент. Кошти від продажу квитків і абонементів будуть акумулюватися на розрахунковому рахунку транспортного підприємства, що надає послуги перевезення. Відтак можна стверджувати, що коштів надходити менше не стане.

Потрібно змінювати методи реформування транспортної сфери, а не створювати умови окремим працівникам. Транспорт має бути для людей, а не навпаки.

 Ігор Кухарчук

Голова правління Центру захисту ПП і ПМБ

Коментар BukNews: 16 січня 2012 року секретар Чернівецької міської ради Віталій Михайлішин відвідав ремонтну базу тролейбусів Чернівецького тролейбусного управління. За рік тут капітально ремонтують близько 20 тролейбусів, які після цього можуть курсувати вулицями міста 3-4 роки. Такий ремонт одного тролейбуса обходиться у 80-90 тисяч гривень. «Ці ремонти все одно не вирішують проблему, – вважає Віталій Михайлішин. – Адже техніка морально застаріла, ремонт дорогий, працівникам управління самотужки доводиться виготовляти певні деталі. В той час, як один новий український тролейбус коштує більше одного мільйона гривень. Днями ми проведемо громадські слухання, і якщо люди підтримають нашу пропозицію, то ми розпочнемо роботу з придбання тролейбусів», - цитує в.о.мера Чернівців сектор інформації та зв’язків з громадськістю.

1