Проти Миколи Федорука застосували <<чорний піар>>

Проти Миколи Федорука застосували <<чорний піар>>

08.08.2012, 04:34

6 серпня на території Калинівського ринку в місті Чернівці невідомі особи розповсюджували листівки, на яких Микола Федорук та Іван Ринжук зображені поряд, як два кандидати від Об’єднаної опозиції, але на різних виборчих округах. Листівки були оформлені в стилістиці агітаційних матеріалів Об’єднаної опозиції, містили логотип та слоган «Ми об’єднались заради України», але не містили жодної інформації щодо тиражу та замовника. Таке оформлення та неправдивий зміст листівки суперечить вимогам Закону «Про вибори народних депутатів України» щодо оформлення агітаційних матеріалів. Іншими словами проти кандидата Миколи Федорука застосували прийом «чорного піару».

Комунальне підприємство МТК «Калинівський ринок» – один із семи найпотужніших ринків в Україні, який перебуває у власності територіальної громади Чернівців. На МТК «Калинівський ринок» працює понад 20 тисяч підприємців. 6 серпня невідомі особи розповсюджували серед них агітаційні матеріали, які були оформлені із дотриманням стилю агітаційних матеріалів Об’єднаної опозиції. На листівках був зображений кандидат у 201 виборчому окрузі (центр: місто Чернівці) Микола Федорук та інша особа – Іван Ринжук, із інформацією про те, що Об’єднана опозиція висуває його у виборчому окрузі 203 (центр: місто Новоселиця). Насправді ж Іван Ринжук взагалі не висувався ні від Об’єднаної опозиції, ні у 203 виборчому окрузі. Більше того, мало кому у Чернівцях не відомо, що він уже тривалий час знаходиться за гратами через кримінальну справу.

Метою розповсюдження цих матеріалів – провести паралелі між кандидатом Миколою Федоруком та арештованим Іваном Ринжуком. Саме як «чорний піар» проти свого кандидата Миколи Федорука розглядає даний факт Іван Мунтян (голова Чернівецької обласної організації ВО «Батьківщина», один із керівників виборчої кампанії Об’єднаної опозиції «ВО Батьківщина» в Чернівецькій області), про що він сказав в коментарі ОПОРІ.

Враховуючи той факт, що листівки оформлені із порушенням ряду статей з розділу IX «Передвиборна агітація» Закону України «Про вибори народних депутатів України» Громадянська Мережа ОПОРА звертатиметься до правоохоронних органів краю з вимогою припинити протиправні дії та притягнути до відповідальності порушників Закону:

?        на листівках не було вказано відомостей про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск;

?        листівки були виготовлені із використанням дизайну та стилю політичної сили, яка не була замовником цих поліграфічних матеріалів;

?        на листівка була оприлюднена неправдива інформація, що явно вводить в оману громадян України щодо кандидата та політичної сили, яку він представляє.

 Так, в п. 22 Статті 74 Закону України «Про вибори народних депутатів України» чітко вказано: «Забороняється виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск».

 Нагадаємо, що про свій намір балотуватися до Верховної ради України оголосив і регіонал Віталій Михайлішин, секретар Чернівецької міської ради, який став виконуючим обов’язки міського голови після відставки Миколи Федорука. Окрім того у 201 виборчому окрузі оголосили про намір балотуватися від УДАРу Галина Морараш, від КПУ – Іван Бордіян, від Народної партії – Віктор Бачинський, та самовисуванець Віктор Король.

 За коментарями звертайтесь:

Назар Тимощук,

координатор виборчих програм Громадянської Мережі ОПОРА у Чернівецькій області,

063 628 67 71, n.tymoshchuk@opora.org.ua

Довідково:

Громадське спостереження ОПОРИ – це тип активної діяльності мережі, спрямований на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, а також на запобігання порушенням через тотальний громадський контроль. Професійний моніторинг всіх етапів виборів здійснює опосередкований вплив на якість кампанії. Шляхом збору та поширення інформації серед цільової аудиторії, формується громадська думка всередині країни та за її межами. В стратегічній перспективі громадське спостереження фокусується на покращення системи виборів та окремих процедур. У 2012 році під час виборів народних депутатів України до ВРУ мережа ОПОРА реалізує масштабну кампанію довготермінового та короткотермінового спостереження, організує статистичний підрахунок голосів щодо результатів голосування за пропорційною складовою виборчої системи на основі репрезентативної вибірки, забезпечить 100% покриття дільниць своїми спостерігачами в окремих одномандатних мажоритарних виборчих округах. У рамках довготермінового спостереження в кожному з 225 округів працюватимуть спостерігачі ОПОРИ, а в день виборів до них приєднається ще 3 500 активістів. Організація використовуватиме новітні засоби поширення інформації щодо результатів спостереження, серед яких інфографіка та інтерактивні карти.

1