Не піаритись на дитячих майданчиках, а створити балансоутримувача, - радить депутатам головний архітектор Чернівців

Не піаритись на дитячих майданчиках, а створити балансоутримувача, - радить депутатам головний архітектор Чернівців

13.11.2018, 11:53

В Чернівцях немає балансоутримувача дитячих майданчиків тому, що потрібно вносити зміни в систему, структуру та збільшувати штат якогось комунального підприємства, а це – абсолютно не популярне рішення для депутатського корпусу.

Таку думку висловила головний архітектор Чернівців Наталія Хілько

- Проблема, яка замовчується, - написала Наталія Хілько на своїй сторінці у ФБ. - Кожну депутатську каденцію Чернівці переживають шквал депутатських звернень щодо занесення певної території до переліку дитячих майданчиків. Ніби хороша ініціатива, бо з таким шаленим успіхом кожний двір мав би мати дитячий майданчик. Але, на жаль, реальність інша, адже пропіарившись на камери про «турботу» мешканців, ініціатива на цьому закінчується…

- В Чернівцях немає балансоутримувача дитячих майданчиків тому, що потрібно вносити зміни в систему, структуру та збільшувати штат якогось комунального підприємства, а це – абсолютно не популярне рішення для депутатського корпусу. Колись ЖРЕПи мінімальними коштами намагались підремонтовувати існуюче обладнання, а більшість так і не дочекалися оновлення обладнання.

- Назрів час провести серйозну дискусію з мешканцями, фахівцями та міською радою! Чи задавали ми собі запитання: що потрібно нашим дітям?

ПРАВИЛО 1: НІЯКИХ ПРАВИЛ! 

Дорослим потрібно відмовитися від фраз: « а у сусідньому дворі так зробили…», « я знаю як буде краще, бо я…(життя прожив, спеціаліст, спонсорую гроші на обладнання)». У створенні майданчиків немає правильного і неправильного. Є ключове слово – «разом»! Різновікові групи повинні мати локацію для спілкування. Ми ж не будемо створювати окремо «майданчик для бабусь» чи «майданчик для людей в яких нема дітей»…

Ми всі забули, що тільки у грі всі вчаться по-справжньому. Такого ефекту спілкування чи відпочинку не дасть спорт, де є правила і цілі, і не дасть школа, де ігровий процес блокується, і не дасть дім, де є правила поведінки. Майданчик має стати площадкою перезавантаження будь якої люди від повсякденного розпорядку! На такому майданчику діти зможуть провести кілька годин і нікому не повинно бути нудно, незалежно від активності. Сьогодні в місті надлишок пластика, тому нам необхідно замислитися над будівництвом майданчиків з натуральних і природних матеріалів та індивідуальним підходом до кожного території окремо, а не масово закуповувати обладнання в каталогах. У більшості майданчиків відсутнє покриття, доступ та можливість вчитися комунікувати один з одним. Фактично, це гойдалки або гірки, де механічно дітки певного віку витрачають енергію, а батьки чекають осторонь, коли їхнім чадам набридне виконувати одну і ту ж функцію.

ПРАВИЛО 2: ІНКЛЮЗИВНІСТЬ!

Все активніше Україні починають говорити про інклюзивність. Але часто все зводиться до того, що створюють умови для візочників і гордо кажуть про безбар'єрність середовища. Однак, існує безліч інших обмежень: зір, слух, занадто маленьке або занадто велике тіло. Сьогодні інклюзивні варіанти обладнання є в каталозі майже у кожного виробника, але їх використання буде можливе тільки при такій послідовності: занесли територію в перелік (або обстежили існуючу територію) –» замовили проектну документацію з громадським обговоренням (бажано обговорення проводити в районі влаштування майданчика та з мешканцями які там проживають) –» виконали придбання обладнання та влаштували благоустрій за проектом –» передали на баланс для обслуговування. А для цього потрібно мати відповідальний структурний підрозділ в міській раді. І найважливіше: інклюзивні майданчики не повинні бути ізольованими від інших.

ПРАВИЛО 3: НІКОЛИ НІКОГО НЕ ПИТАЙТЕ ЩО ВОНИ ХОЧУТЬ!

Перевірено, якщо запитувати людей (в т.ч. дітей) про те, чого вони хочуть, то вони почнуть розповідати про те, що бачили, і не факт, що результат такого обговорення буде вище, ніж робота професіоналів. Діти дійсно на питання розповідатимуть про гірки, гойдалки і кораблі, які вже бачив… Функціональне наповнення місця можна створити і без дитини. Мені здається, зібравши дітей, батьків і поговоривши з ними на тему того, чого не вистачає на території їхнього двору та які вікові групи проживають, можна створити макет майбутнього простору з врахуванням приорітетів проживаючого населення. Водночас, визначати характер місця, придумувати історію, образ або легенду майданчика повинні діти та місцеві жителі. 

Чому в Чернівцях не можливо організувати процес встановлення комфортних дитячих майданчиків:

- Немає жодного чиновника чи держслужбовця, який би відповідав за дитячі майданчики або громадський простір;
- Всі ініціативи блокуються депутатським корпусом на стадії виділення коштів (наприклад не мають продовження такі об’єкти: реконструкція Соборної площі, влаштування скверу Щербанюка та Аксеніна, влаштування Студентської площі на перехресті Університетської та Сковороди ); 
- Обладнання закуповується типове та встановлюється без концептуального проекту;
- Майданчики передбачені тільки для діток молодшого віку; 
- Відсутні майданчики для середнього віку, підлітків та змішаних різних вікових груп;
- Відсутні відповідальні особи, які б контролювали, ремонтували та складали б необхідні кошторисні розрахунки для належного обслуговування встановлених майданчиків. 

Примітка: всі обліковані майданчики з фото Ви можете переглянути за адресою http://map.city.cv.ua

1


КОМЕНТАРІ (2)

не вы лоббировали Строительство по Шептицкого 7 ??? Там между прочим на территории детской площадки целый дом хотели построить ! Вы первая стучали себя в груди ..теперь шо ..поменялся ветер в голове ???

avatar

Сатана

13 листопада 2018 12:28

то каспрук та хілько . А хто митець цього твору ?

avatar

Козьмик

13 листопада 2018 15:35

Додати коментар

Увійти через профіль для можливості залишати авторизовані коментарі.