На Буковині спецпідрозділ СБУ викрив та затримав на хабарі у 40 тис.$ посадовця крайового рівня

На Буковині спецпідрозділ СБУ викрив та затримав на хабарі у 40 тис.$ посадовця крайового рівня

10.01.2013, 22:11

Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції» поняття корупції визначається як «… використання особою, … наданих їй службових повноважень та пов'язаних із цим можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб, або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, … або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень та пов'язаних із цим можливостей», - повідомили www.buknews.com.ua у Прес-службі УСБУ в Чернівецькій області.

Відповідно до чинного законодавства боротьба з корупцією та організованою злочинністю у сфері управління та економіки є одним із пріоритетних завдань Служби безпеки України.

Буковина не є винятком, тому співробітники Управління СБУ в Чернівецькій області активно протидіють порушенням антикорупційного законодавства та службовим злочинам на всіх рівнях суспільства.

Так, у 2012 році спецпідрозділом Управління викрито 22 злочини у сфері службової діяльності, щодо яких порушено 17 кримінальних справ, в тому числі 6 стосовно посадовців органів державної влади та місцевого самоврядування, 5 – щодо співробітників правоохоронних органів та контролюючих структур. Серед найбільш резонансних справ – викриття та затримання на хабарі у 40 тис.$ податківця, посадовця крайового рівня. Вироками судів на сьогодні вже притягнуто до кримінальної відповідальності 8 осіб, інші справи перебувають у кримінальному провадженні.

За виявленими фактами корупційних та пов’язаних з корупцією діянь складено 23 протоколи про адміністративні корупційні правопорушення. Серед них 7 протоколів – стосовно посадових осіб органів місцевого самоврядування (в т.ч. один держслужбовець 3 категорії), 4 – стосовно працівників структурних підрозділів обласної та районної держадміністрації; 1 – щодо начальника районного підрозділу МНС; 6 – у відношенні посадовців державних підприємств та 5 – щодо фізичних осіб.

З 2011 року в Україні діє оновлене законодавство у сфері боротьби з корупцією, яке відповідає європейському ставленню до цієї соціальної проблеми. Саме тому, незважаючи інколи на начебто незначний характер адміністративних правопорушень і невеликі штрафні санкції, за законом вони можуть мати суттєві негативні наслідки для громадян, стосовно яких складено корупційні протоколи. Крім певних фінансових втрат та погіршення ділової репутації, посадовці можуть позбавитися своєї посади і відповідно роботи, а також вносяться до загальнодержавного реєстру корупціонерів, що у подальшому стане перепоною для кар’єри на державній службі чи в органах місцевого самоврядування.

Так, наприклад, співробітники СБУ виявили та задокументували факт правопорушення антикорупційного законодавства з боку керівника фермерського господарства та місцевого мешканця одного з районів області.

У червні ц.р. найманий працівник звернувся до фермера з проханням видати офіційну довідку про останнє місце роботи та виплачену заробітну плату для постановки на облік в районний центр зайнятості і орган праці та соцзахисту населення з метою одержання державної матеріальної допомоги, як малозабезпечений. Всупереч вимогам закону, роботодавець погодився видати документ лише за умови надання йому «відкату», на що працівник погодився.

Таким чином, обіймаючи посаду голови приватного фермерського підприємства, будучи посадовою особою юридичної особи приватного права, тобто особою наділеною за Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції» організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими обов'язками, фермер неправомірно одержав матеріальну винагороду від місцевого мешканця за видачу довідки.

Суд, розглянувши складені протоколи, визнав голову фермерського господарства винним у правопорушенні, передбаченим ч.1 ст.172-2 (порушення обмежень щодо використання службового становища), а робітника – за ч.2. ст.172-3 (надання неправомірної вигоди) Кодексу України про адміністративні правопорушення. Постановою суду на них накладено адміністративні стягнення у вигляді штрафів.

Незнання громадянами антикорупційного законодавства або неналежне ставлення до його вимог також можуть стати причиною конфлікту із законом та відповідними негативними наслідками.

Зокрема, у листопаді ц.р. співробітниками СБУ складено протокол про адміністративне корупційне правопорушення стосовно начальника одного з відділів районної державної адміністрації, який в робочий час займався додатковою оплачуваною діяльністю, влаштувавшись працювати за сумісництвом. В порушення норм Закону України «Про місцеві державні адміністрації» він здійснював викладацьку діяльність у робочий час і за основним місцем роботи був відсутній. Рішення щодо посадовця прийме суд.

Управління СБ України в Чернівецькій області з метою запобігання та посилення ефективності протидії корупції на всіх рівнях суспільного життя  краю просить громадян у випадках застосування проти них протиправних дій або наявності в них інформації про скоєні злочини звертатися за номером цілодобової «гарячої лінії» Управління – 0372-54-02-04 або за адресою електронної пошти – [email protected].

Телефони довіри також діють у районних центрах області: м. Вижниця  – (230) 2-31-45, смт. Глибока – (234) 2-13-56, м. Кіцмань – (236) 2-38-55, м. Новоселиця – (233) 2-19-91, м. Сокиряни – (239) 2-18-32, м. Сторожинець – (235) 2-12-70.

Інформація, яка надійде від населення, буде обов’язково перевірена (за потребою, зі збереженням анонімності авторів звернень). За результатами перевірки будуть прийняті відповідні рішення згідно з чинним законодавством.

У разі необхідності, за номером 0-800-501-482 або через офіційний сайт СБУ – www.sbu.gov.ua громадяни можуть на конфіденційній основі звернутися до Служби безпеки України з інформацією щодо корупційних дій з боку державних службовців.

1