На безкоштовне катання пільговиків, яких ніяк не можуть порахувати, з бюджету Чернівців списали 77 мільйонів гривень

На безкоштовне катання пільговиків, яких ніяк не можуть порахувати, з бюджету Чернівців списали 77 мільйонів гривень

15.11.2019, 15:45

Пільговий проїзд у 2019 році коштує бюджету Чернівців 77 млн грн. Коли буде реальний облік пільговиків?  

Щороку з бюджету м.Чернівці виділяють десятки мільйонів гривень як компенсацію за проїзд пільгових категорій громадян. Облік пільговиків і далі здійснюється на основі коефіцієнтів співвідношення платних і пільгових пасажирів (хоча починає запроваджуватись електронна система оплати проїзду у тролейбусах). За такого підходу гроші з бюджету м.Чернівці виділяються без реального обліку перевезень пільгових категорій громадян тобто фактичного обсягу наданих послуг у боку ЧТУ та приватних перевізників. Скільки грошей виділяється, яким чином здійснюється облік пільговиків та що міська влада повинна зробити у деталях нижче…

ПРО ЦЕ ПОВІДОМЛЯЄ Центр реформ та розвитку - Чернівці.

СКІЛЬКИ ГРОШЕЙ ПЕРЕДБАЧЕНО НА ЦІ ЦІЛІ У БЮДЖЕТІ МІСТА?

У бюджеті м.Чернівці на 2019 рік на компенсації за проїзд пільговиків передбачено майже 77 млн.грн. (в тому числі 57,94 млн.грн. електротранспорт та 19 млн.грн. проїзд у автобусах). Крім того в бюджеті 2019 передбачено 27 млн.грн. на регулювання цін на послуги електротранспорту. Таким чином ЧТУ у 2019 році всього отримає виплат з бюджету (без витрат на придбання тролейбусів) майже 85 млн.грн., приватні перевізники у 2019 році отримають 19 млн.грн.
СКІЛЬКИ ГРОШЕЙ ВИДІЛЕНО ЗА 9 МІС. 2019 РОКУ?

Фактично за 9 міс.2019 року з бюджету виділено компенсаційних виплат за проїзд в електротранспорті 37,23 млн.грн. (64% річного обсягу). Приватні перевізники за 9 міс.2019 року отримали 13,28 млн.грн. компенсаційних виплат за проїзд на пільгових автобусних маршрутах.

ЯКИМ ЧИНОМ ВІДБУВАЄТЬСЯ ОБЛІК ПІЛЬГОВИКІВ?

У ЧТУ облік пільговиків здійснюється на основі коефіцієнтів співвідношення платних і безплатних пасажирів (максимальна величина 1,8 безплатних на одного платного пасажира, який взяв квиток) .

Компенсаційні виплати приватним перевізникам здійснюються на основі звітності щодо кількості перевезених пасажирів. Цю звітність подають самі ж перевізники. Яким чином міська рада її перевіряє? Для автобусів максимальний коефіцієнт співвідношення платних до пільгових пасажирів складає 1,7 (тобто на 1 платного в обліку припадає 1,7 пільговика. Цікаво, якою є реальна кількість перевезених пільговиків тролейбусами та пільговими автобусами?

ЩО РОБИТИ?

Вирішити проблему реального обліку пасажирів могло б запровадження повноцінно-функціонуючого електронного квитка у всіх видах громадського транспорту, або ж як тимчасове рішення запровадження електронної системи зчитування персоніфікованих соціальних карток із штрихкодом, що мали бути видані пільговим категоріям громадян.

Проте не зважаючи на наші неодноразові звернення міська влада зазначену проблему не вирішує належним чином. Напевно досить зручно розподіляти бюджетні гроші в ручному режимі управління. Такий підхід дозволяє тримати на плаву тролейбусне управління та надавати бонуси лояльним приватним перевізникам за рахунок коштів платників податків. Але при цьому якість роботи громадського транспорту суттєво не змінюється.

КОЛИ У ГРОМАДСЬКОМУ ТРАНСПОРТІ ЗАПРОВАДЯТЬ ПОВНОЦІННУ ЕЛЕКТРОННУ СИСТЕМУ ОБЛІКУ ПАСАЖИРІВ?

1