Микола Федорук: Суміжні поселення можуть приєднатися до Сокирянської ОТГ без перевиборів голови та ради

Микола Федорук: Суміжні поселення можуть приєднатися до Сокирянської ОТГ без перевиборів голови та ради

16.02.2017, 18:40

Проголосовані народними депутатами України законопроекти дозволять додатково створити ще 200 об’єднаних громад. 

Продовження децетралізації – серед основних пріоритетів «Народного фронту». Тому ухвалені парламентом  9 лютого законопроекти, які дають «зелену вулицю» процесу дооб’єднання вже створених територіальних громад народні депутати України Максим Бурбак і Микола Федорук однозначно зараховують до здобутків своєї політичної сили. Адже саме «Народний фронт» чи не найбільше зробив для того, щоб важливі проекти набули сили закону.

- Проголосовані Верховною Радою України законопроекти з питань децентралізації влади та розвитку органів місцевого самоврядування дозволять додатково створити ще 200 об’єднаних громад. Це додатково до тих 366, які вже існують. Таким чином кількість досягне півтисячі. А загалом, як вважають експерти, на початковому етапі реформи їх кількість може досягти 3-4 тисяч, - прокоментував зміст ухвалених законів народний депутат України Микола Федорук (фракція  «Народного фронту»). -  Звісно, вже створені громади згодом ще самостійно укрупняться. Але вже не за принципом поєднання в межах районів, а за взаємними інтересами. Постійне укрупнення вже існуючих громад – загальноєвропейська тенденція. По цьому шляху йдуть Франція, Польща, інші країни.

Про це повідомляє кореспондент BukNews.

- Важливим здобутком на даному етапі реформи став довгоочікуваний громадами законопроект 4772, який отримав статус закону. Документ дозволяє до вже створених об’єднаних територіальних громад  приєднувати суміжні сільські, селищні територіальні громади, які відповідно до перспективного плану формування територій громад області до них належать. В умовах  Чернівецької області це означає, що тепер, приміром, навколишні поселення можуть приєднуватися до Сокирян без проведення перевиборів. Громади таких поселень просто дообирають своїх представників  до вже створених органів об’єднаних територіальних громад.  Якщо об’єднання кількох сіл вже існує, то решта можуть просто дообрати своїх депутатів до складу їх ради від своїх поселень. Головам існуючих об’єднаних територіальних громад також не потрібно знову йти на перевибори. Голова залишається той самий. Згідно з нормами закону, голови громад  продовжать виконувати свої повноваження на весь період, на який їх обрали люди при створенні громади. Обласні центри і міста обласного значення закон визнав спроможними центрами територіальних громад. І до них також без виборів можуть приєднуватися інші поселення. Наприклад,  Чорнівка до Чернівців. Новації  економлять час, кошти платників податків.

- На Комітеті Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування ми вже розглядали концепцію змін адміністративно-територіального устрою. Цю концепцію готувало Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ. В Україні є області, до складу яких у вигляді своєрідних анклавів включені території інших областей. У радянські часи адміністративні кордони територій часто визначалися волюнтаристським способом. У рамках децентралізації прийшов час це виправити.

- Для подальшого руху вперед треба ухвалити закон 5520, який би дав можливість об'єднуватися громадам із суміжних районів  і змінювати їхні  межі. Фракція «Народного фронту» робить усе можливе, щоб народні депутати його підтримали. Це той документ, що дасть можливість об’єднатися, наприклад, Остриці та Магалі.   Після ухвалення закону,  якщо буде  добровільне рішення громад про об’єднання, протидіяти йому вже ніхто не зможе.  Ухвалення даного законопроекту дасть нарешті можливість призначити вибори у Новодністровську.  І все: голуба мрія деяких противників реформи децентралізації пішла за димом.

- Члени нашого Комітету вивчили відповідний досвід Франції, Польщі. У Франції, наприклад, адміністративно-територіальній реформі вже понад двісті років, відколи Наполеон запровадив посади префектів. За ці двісті років політична культура досягла такого рівня розвитку, що префектам практично не доводиться скасовувати рішення, які приймають місцеві органи влади. Усі суперечності вирішуються автоматично ще на етапі їх розгляду, а сумнівні з правової точки зору рішення просто не ухвалюються.  Але до цього результату країна йшла кілька століть. Якби Україна пішла по шляху створення виконкомів при обласних і районних радах, як це дехто досі пропонує,  це би створило небезпеку. Без дієвого інституту префектів, наділених повноваженнями здійснювати загальний нагляд і правом зупиняти незаконні рішення, у нас був  би повний розгардіяш. Маємо достатньо прикладів неефективної роботи виконкомів, там де вони існують. Без державного нагляду тут ніяк не обійтися.

- Щодо відомої тези «один район – одна громада», то це прямий шлях до знищення районних рад. Після цього районної ради там більше не буде.  Сьогодні в Україні вже є чотири райони, де треба ліквідовувати районні ради, тому що тепер це територія і повноваження об’єднаних територіальних громад. Звісно, що районні ради цього не хочуть. Краще ні за що не відповідати, а  тільки вирішувати свої питання. Депутати цих органів повинні добре усвідомлювати - не народні депутати України Бурбак чи Федорук  позбавляють їх повноважень, а ті, хто своїм  недолугим бажанням  будь-якою ціною зберегти єдине керівне крісло проштовхують ідею «один район – одна громада», позбавлять їх можливості брати участь в ухваленні рішень. Зрозуміло також, чому у декого така негативна реакція на реформу децентралізації. Просто з їхніх рук вислизають всі законні важелі впливу в районі, особливо фінансові, бо право розподіляти фінанси переходить до об’єднаних територіальних громад. ОТГ забрали фінанси собі! За нових обставин вже не можна всі кошти, приміром, виділені Дністровською ГАЕС на соціально-економічний розвиток всього Сокирянського району, забрати на один об’єкт. Вкласти у  довгобуд – Будинок культури з ескалаторами.

- Категорично проти децентралізації наразі виступають «Батьківщина» і «ОпоБлок». Навіть «Самопоміч» зробила все для того, щоб зірвати процес децентралізації. Пропоновані ними поправки фактично нівелювали всі законопроекти, які я назвав.  У них одна мета – зробити Львів агломерацією.  Центральна виборча комісія по-своєму трактує закон і також гальмує процес.  ЦВК вимагає, щоб Верховна Рада України спочатку своїм рішенням змінила межі районів, якщо суміжні поселення  вирішили об’єднатися в одну громаду, а потім погоджується призначати у них вибори. Але маємо випадки, в тому числі у Чернівецькій області, коли поселення відмовляються від попереднього наміру про об’єднання. І що тоді робити, коли Верховна Рада вже змінила межі районів? 

- Комітет Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування  висловив пропозицію  розглянути можливість запровадження дворівневого управління в Україні. Залишити тільки області і об’єднані громади, а такі адміністративні одиниці, як райони взагалі  ліквідувати. У Польщі зараз трьохрівневе управління: воєводства, гміни, повіти. Але вони також вже дійшли висновку, що певно варто було лишити тільки два рівні. Причому за областями, на мою думку, потрібно залишити декілька функцій – екологія, інфраструктура, певний рівень медицини, ще кілька. Тоді питання сепаратизму зникне однозначно. Центр прийняття рішень буде в об’єднаних громадах, - сказав народний депутат України Микола Федорук (фракція  «Народного фронту»)

1


КОМЕНТАРІ (2)

Ой, "відкрив Америку". А можливо і сам ,Брєжнєв, нарешті зрозумів.

avatar

Юрій

17 лютого 2017 09:07

avatar

Анатолій Білоткач

17 лютого 2017 16:24