Машиністи нового потяга 'Коломия-Чернівці' вартістю 41 млн грн. сподіваються, що це не 'Хюндай'

Машиністи нового потяга "Коломия-Чернівці" вартістю 41 млн грн. сподіваються, що це не "Хюндай"

15.01.2013, 20:58

15 січня на залізничному вокзалі обласного центру Прикарпаття відбулися урочистості з відправлення нового дизель-потяга до Чернівців. В урочистостях взяли участь голова облдержадміністрації Михайло Вишиванюк та начальник Львівської залізниці Богдан Піх. Із Чернівців до Коломиї 15 січня вітчизняний дизель-потяг виконав перший рейс о 16.57. Він збудований на ПАТ "Луганськ-тепловоз".

Це дизель нового покоління, - розповідає машиніст-інструктор Дмитро Мосійчук, - він комп'ютеризований. Але він — вітчизняного виробництва, тому пристосований до морозів і наших колій. Будемо надіятись, що це не "Хюндай". З ним не повинно бути проблем. Потяг легкий в управлінні, тому довго перевчатися не довелось. Потяг справив на мене гарне враження. Сподіваємось, що таких потягів більшатиме, тоді їздитимемо, як у цивілізованих європейських державах.

Попри те, що потяг може рухатись зі швидкістю до 130 км.год., його швидкість коливатиметься у залежності від стану колій.

Нагадаємо, що за даними прес-служби Львівської залізниці, парк рухомого складу поповнився першим за останні 15 років новим дизель-потягом вітчизняного виробництва. Майже місяць дизель-потяг, що складається з двох моторних вагонів третього укласу і одного причепного, проходив випробування (обкатку). Курсуватиме коліями Буковини, Тернопільщини та Івано-Франківщини за напрямками Коломия-Чернівці, Коломия-Городенка, Коломия-Ворохта, Коломия-Заліщики та Коломия-Делятин.

В новому дизель-потязі використано сучасні вузли та агрегати, зокрема німецьку дизель-генераторну установку, асинхронні тягові двигуни, безщітковий синхронний тяговий генератор тощо. Бокові стінки, настил та дах - з нержавіючої сталі, повністю закритий перехідний майданчик між вагонами. Збільшено кабіну машиністів, а увесь поїзд обладнано камерами зовнішнього спостереження, щоб машиніст міг контролювати посадку-висадку пасажирів. Пульт керування обладнано дисплеєм мікропроцесорної системи. Також тут встановлено сучасну радіостанцію, обладнано сучасну систему вентиляції повітря та обігріву салону, передбачено біотуалет. Усе це, як стверджують львівські залізничники, позитивно впливає на зменшення експлуатаційних витрат, а також на ремонт та обслуговування техніки.

Вартість дизель-потяга - 41 млн грн. У потязі можуть одночасно подорожувати 336 пасажирів, а конструктивна швидкість дизеля – 130 км/год; на 100 км - в середньому 100 л дизель-палива.

Довідково: Майже 50% усіх приміських перевезень на Львівській залізниці здійснюють дизель-потягами. Парк дизель-потягів зношений на 90% і є найстарішим серед усіх залізниць України ( тут ще експлуатують дизелі марки Д1, побудовані у 70-х роках минулого століття). На Львіській залізниці курсують 64 дизель-потяги, 28 з яких марки Д1. Найближчим часом буде списано 5 дизель-потягів. Загалом для Львівської залізниці орієнтовна вартість відновлення технічного стану дизель-потягів для забезпечення належних умов перевезення пасажирів (проведення капітальних та поточних ремонтів) на 2013 рік складає 388 млн. 312 тис. грн.

Івано-Франківська дирекція залізничних перевезень (Івано-Франківська і Чернівецька області):

Перевезення пасажирів у приміському сполученні здійснюється рухомим складом приписки моторвагонного депо Коломия. Приміські перевезення забезпечують експлуатацією 8 дизель-потягів серії Д1 (побудови 1974-1978 років), один дизель- ДТЛ-1 та два ДПЛ-1 (1985-1986 рр). Встановлений виробником нормативний термін служби дизель-поїздів Д1 – 20 років. Максимально допустимий термін служби (за умови поетапного продовження) – 45 років. Усі дизель-потяги Д1 відпрацювали встановлений виробником нормативний термін служби. У 2013 році заплановано списати 2,5 дизель-потягів Д1.

Вартість відновлення технічного стану дизель-потягів, для забезпечення належних умов перевезення пасажирів на 2013 рік (проведення капітальних та поточних ремонтів) складає 47 млн. 30 тис. грн.

За матеріалами briz.if.ua та molbuk.ua

1