Кухарчук розповів, як має мінятися влада

Кухарчук розповів, як має мінятися влада

21.03.2014, 22:37

Кадри вирішують все

В світлі останніх подій, що відбулися в Україні і в кожному регіоні, відбуваються кадрові ротації. Не є виключенням і Чернівецька область. Вести мову про зміну влади зарано, тому що зміни мають формальний характер. З однієї сторони спостерігаємо певну консолідацію громадянського суспільства, а з другої сторони бачимо протистояння політичних партій і кризу державного управління. Змінити фігури у владі не означає змінити владу. Потрібно змінювати систему адміністративного менеджменту і впроваджувати нові стосунки між громадянським суспільством і владою. Мають відбутися системні зміни із використанням сучасних управлінських технологій, що призведуть до підвищення рівня життя звичайних громадян.

Професійний стиль керівництва і рівень добробуту суспільства прямо пропорційні якості управлінських кадрів. Тому кадрова політика є наріжним каменем державного управління. Її результативність визначає ефективність державного управління, визначає ступінь довіри до неї. Чітка і послідовна кадрова політика, що ґрунтується на ідеології патріотизму, спрямована на реалізацію національних інтересів та забезпечення добробуту суспільства.

Наразі ми спостерігаємо, що відбувається звичайна зміна фігурантів. Може не зовсім звична, тому що намагаються проштовхнути певних осіб на керівні посади через партійні квоти. І постає питання: хто визначає ці квоти? І чому саме від конкретних партій? Чому на посаді не може бути позапартійна особа? І чи не є партійні квоти політичною корупцією?

Будь-які призначення на посади державних службовців мають відбуватися, в першу чергу, в правовому полі, і зокрема, відповідно до Закону про держслужбу, де чітко прописані вимоги і правила прийому на державну службу. Коли вертикаль влади буде вибудовуватися із дотриманням норм закону можна вести розмову про дотримання принципів демократичного суспільства.

Яка би команда не прийшла до влади, вона повинна мати лідера, який свідомий і готовий виконувати обов’язки державного ТОП-менеджера найвищої ланки за заробітну плату державного службовця і чесно служити громаді. Не здійснювати перерозподіл матеріальних цінностей і фінансів та маніпулювати адмінресурсом, а навпаки примножувати і накопичувати цінності громади. Добрий ґазда розпочне свою діяльність з інвентаризації, щоб побачити, що він отримав у спадок.

Не обов’язково, щоб це була відома в області особа. Головне, щоб претендент на посаду, був професіоналом своєї справи. Безумовно має бути патріотом, здатним згуртувати людей навколо ідеї національної єдності. Базовими якостями мають бути знання і прагнення змін.

На жаль, сьогодні, знання і здібності, морально-етичні якості не є визначальними у підборі кадрів в управлінських структурах. Ті кадрові резерви, що сформовані разом із набуттям Україною незалежності, не є ефективні. А відтак у владних коридорах спостерігаємо випадкових людей. Кадровий голод, який сьогодні відчувається, потребує нових підходів з удосконалення кадрової політики. Це можуть бути відкриті, прозорі, публічні конкурси. Особлива увага має приділятися молодим, перспективним особам, які мають сучасну європейську освіту і готові працювати на користь держави.

Одним із критеріїв призначення на посаду також має стати  фінансово-майнова люстрація. І не лише тієї особи, що претендує на керівну посаду. Декларації також мають подаватися і від родичів І-ІІ черги (діти, чоловік/дружина, батьки, рідні брати та сестри).

Інформація про претендентів на посади  на офіційних сайтах державних структур дозволить ознайомити громаду з їх професійними, організаторськими, морально-етичними якостями. Претенденти матимуть змогу оприлюднити свої плани дій і стратегії.

Про результативність дій влади кожен громадянин буде судити по рівню своєї комфортності, яка передбачає гідну заробітну плату, стабільну зайнятість, можливість самореалізації, забезпечення добробуту і миру в державі.

 

Ігор Кухарчук

Голова правління Центру захисту

приватних підприємців і підприємств малого бізнесу

1