Іван Мунтян закликав буковинську громаду обговорити бюджет (+недоліки бюджету на 2015 рік)

Іван Мунтян закликав буковинську громаду обговорити бюджет (+недоліки бюджету на 2015 рік)

24.12.2014, 14:45

Звернення Чернівецької обласної організації партії ВО «Батьківщина» до громадських організацій краю, активістів, експертів, представників галузевих профспілок асоціацій, до небайдужих мешканців Буковини 

Шановні громадяни!

Звертаємося до вас саме так, адже загальні очікування змін будуть втілені саме завдяки громадянам – людям з громадянською позицією у певному ставленні до суспільних явищ і процесів з урахуванням інтересів суспільства та держави.

Саме від активних, небайдужих, тобто – від громадян  залежить стратегія розвитку держави на найближчий рік, а саме, Бюджет-2015. Уже в найближчий четвер, 25 грудня, Верховна рада розгляне проект Держбюджету на наступний рік в першому читанні, а 30 грудня, у вівторок, планується його прийняти.

Саме прозорий бюджет, без залаштункових ігор і домовленостей, стане запорукою проведення справжніх реформ. Домогтися цього не лише можна, а й потрібно.

Закликаємо громадян долучитися до громадських обговорень проекту Бюджету-2015 і свої пропозиції, зауваження щодо цього подати до офісів районних, міських та обласної парторганізацій ВО «Батьківщина» до 13 год. п’ятниці, 26 грудня 2014 року.

Офіс облпарторганізації ВО «Батьківщина»: вул. Кафедральна, 8/1, тел. (0372) 55 33 80

Офіс Чернівецької місько парторганізації ВО «Батьківщина»: вул. Головна, 22, тел. (0372) 58 10 50

Проект Закону про Держбюджет 2015 за посиланням:  http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=52941

 У наших силах зробити Бюджет на бюджетом виживання, а бюджетом реформ, змін, відродження!

Додаток № 2

Експертний аналіз Проекту Державного бюджету України на 2015 рік

І. Недоліки бюджету на 2015 рік

 1)    Кабінет міністрів не затвердив макропрогноз (в проекті бюджету використовувалися орієнтовні макропоказники) .

  1. Макропрогноз за останні 3 місяці погіршився:

- номінальний ВВП 1,72 трлн. грн. (був 1,76 трлн. грн.)

- ріст реального ВВП «мінус» 4,5% (був +2%);

- інфляція 13,4% (була 9,8%).

  1. Відсутнє узгодження із НБУ – передбачається реструктуризація ОВДП, що знаходяться у портфелі НБУ (300 млрд. грн. – на 20 років під 5% річних);

Реструктуризація – чіткий сигнал для ринків – можливість дефолту!!!

  1. Національним банком не актуалізовані на сьогодні Основні засади грошово-кредитної політики на 2015 рік та кошторис Національного банку на 2015 рік. Відсутні орієнтири по курсовій політиці (конкретні заходи по стабілізації та параметри курсу).
  2. Показники бюджету, що залежать від обмінного курсу гривні перераховані по курсу 17 грн./долар США при фактичному прогнозі на рік – не менше 22 грн./долар США;
  3. Неадекватно велике перерахування НБУ перевищення доходів над видатками – 65,4 млрд. грн. проти усередненого показника за останні 3 роки – 25 млрд. гривень.

Цими коштами можливо перекрити 10 відносно великих податків, а саме:

-         Екологічний податок – 1,5 млрд. грн.;

-         Збір у вигляді цільової надбавки на газ – 2,8 млрд. грн (передбачається скасування з 1.01.2016 р.);

-         Рентні плати за транспортування вуглеводнів (газу, нафти, нафтопродуктів) – 1,7 млрд. грн. (передбачається скасування з 1.01.2016 р.);

-         Ввізне мито – 31,5 млрд. грн;

-         Вивізне мито – 0,25 млрд. грн.;

-         Акцизний податок на імпортні товари і послуги – 23,5 млрд. грн.;

-         Рентну плату за користування радіочастотним ресурсом – 1,47 млрд. грн.;

-         Рентну плату за видобування газового конденсату – 2,2 млрд. грн..

В рейтингу найбільших надходжень до зведеного бюджету, надходження від НБУ в проекті на 2015 рік займають 4-те місце.

ПДВ (сальдо) – 156,1 млрд. грн. – перше;

ПДФО – 95,5 млрд. грн. – друге;

Акцизний податок – 66 млрд. грн. – третє;

Перерахування від НБУ – 65,4 млрд. грн. – четверте;

Рентні платежі (збір за природокористування) – 37,7 млрд. грн. – п’яте;

Податок на прибуток підприємств – 36,5 млрд. грн. – шосте;

Власні надходження бюджетних установ – 32,1 млрд. грн. – сьоме;

Ввізне мито – 31,5 млрд. грн. – восьме.

Фактично, такі обсяги коштів, що перераховуються Національним банком до державного бюджету, свідчать про те, що в Україні введено новий вид податку – емісійний податок.

Крім того, відповідно до положень статті 15 проекту держбюджету на 2015 рік, Національний банк має перерахувати 65,4 млрд. грн. в державний бюджет до 11 травня 2015 року – відповідно до графіку який встановлює Мінфін.

За такого підходу – НБУ доцільніше підпорядкувати Мінфіну !!!

  1. Показники бюджету не погоджено із МВФ і не враховує положення останнього Меморандуму щодо скорочення видатків Пенсійного фонду (встановлено обмеження цільового показника ПФ на рівні 15,2% ВВП), скорочення чисельності працівників бюджетної сфери на 3%, оподаткування АПК, зміни в оподаткуванні валютообміних операцій;
  2. Базується на положеннях не чинних Бюджетному та Податковому кодексах, соціальних законів, змінах ЄСВ до 25%;
  3. Не враховує положень Коаліційної угоди та Програми діяльності Кабміну, а саме:

у Розділі XV

  1. i.       Пункту 1.2.1. щодо затвердження бюджетів фондів соціального страхування Верховною Радою України разом із Державним бюджетом України;
  2. ii.      Пункту 2.1.8. не запровадження при розрахунку бюджету принципу «гроші ходять за студентом», натомість видатки визначаються по-старому виходячи з діючої мережі ВНЗ;
  3. iii.      Пункту 2.2.2. не обґрунтовано і не презентовано перехід на приведення базового бюджетного фінансування наукових установ до результатів державної атестації, отже – фінансування по-старому;
  4. iv.      Пункту 2.2.3. не має видатків на створення Національного наукового фонду для гарантованого фінансування фундаментальних досліджень та для грантової підтримки прикладних наукових досліджень і розробок за пріоритетними напрямами розвитку науки і техніки. Як відображено у додатках до бюджету, в бюджеті залишилися старі назви бюджетних програм на Національну академії наук і національних галузевих академіях.
  5. v.      Пункту 2.3.3. не відображено у бюджеті «Механізм доповнюючого державного фінансування культури», а залишились старі назви бюджетних програм «Фінансова підтримка закладів», а не співфінансування заходів, що ними проводяться;

у Розділі XІІ

  1. vi.      Пункту 1.2.2. – передбачено визначити Законом перелік повноважень органів місцевого самоврядування, що забезпечується державними коштами. Проект такого закону – відсутній;
  2. vii.      Пункту 2.6.1. – не надана інформація по середньостроковому бюджетному прогнозуванню та плануванню, у тому числі стратегічних планів міністерств;
  3. viii.      Пункту 2.6.11 – в бюджеті не розділені кошти Державної фіскальної служби на «сервісну» бюджетну програму і Службу фінансового розслідування. Державна фіскальна служба координується Прем’єр-міністром, а видатки на утримання ДФС – не скорочені;
  4. ix.      Розділу VIII – не презентовано бюджетних механізмів прискореного економічного розвитку;

у Розділі ХІ

  1. x.      Пункту 2.1. – експортерам зерна – зернотрейдерам ПДВ не відшкодовується;
  2. xi.      Пункту 2.3. – у бюджеті відсутня державна підтримка фермерських господарств;
  3. xii.      Пункту 3.1. – коштів у бюджеті на формування державного мобілізаційного продовольчого резерву не передбачено.
  4. Видатки на оборону і безпеку 63,9 млрд. грн. (3,7% ВВП) (Довідково: Коаліційна угода передбачає встановлення мінімального рівня видатків на оборону – не менше 3% ВВП, що на 2015 рік має складати 51,6 млрд. грн.; Програма діяльності Уряду передбачає до 5% ВВП витрат на оборону та правоохоронну діяльність – це 86 млрд. грн.)

В бюджеті відсутнє розкриття напрямків використання зазначених коштів.

  1. Не враховано особливостей бюджетного планування на територіях східних областей, які окуповані ДНР і ЛНР;
  2. В текст проекту закону про бюджет включені податкові та інші норми, що заборонено Бюджетним кодексом України;
  3. Враховано зростання соціальних стандартів (прожитковий мінімум та мінімальна зарплата) у середньому до 2014 року вони практично зростають на 1,1%. При цьому зростання споживчої інфляції прогнозується на кінець року 13,1% та у середньому до 2014 року на 17,9%;

Збільшення розміру соціальних стандартів передбачається здійснити в грудні 2015 року, тобто Уряд не підвищує соціальні стандарти протягом 2 років – з грудня 2013 року. А саме:

Прожитковий мінімум на одну особу: з 01.01.2015р. – 1176 грн., з 01.12.2015р. – 1330 грн.;

Мінімальна заробітна плата: з 01.01.2015р – 1218 грн., з 01.12.2015р. – 1378 грн..

За тиждень роботи депутатів в робочих групах з Урядом над проектом бюджету соціальні стандарти погіршилися в двічі, бо спочатку стандарти передбачалися як:

Прожитковий мінімум: з 1.01.2015 р. – 1214 грн. (+38 грн.), з 01.12.2015р. – 1240 грн. (+26 грн.);

Мінімальна зарплата: з 1.01.2015 р. – 1257 грн. (+39 грн.), з 01.12.2015р. – 1284 грн. (+27 грн.).

ДЛЯ ЧОГО ДЕПУТАТИ ТИЖДЕНЬ ПРАЦЮВАЛИ В ГРУПАХ???

 

  1. Надається право Кабміну самостійно (без ВРУ) збільшити державний борг понад встановлені обсяги для капіталізації НАК «Нафотогаз», Фонду гарантування вкладів фіз.осіб, підприємств ПЕК, підтримки ліквідності банків державної форми власності, та не визначено кому саме за рахунок понадпланового випуску ОВДП.

Кабмін вирішив «балуватися» із боргом без дозволу ВРУ, регулюючи самостійно розмір державного боргу та і кредитування – все має бути в балансі оцифровано!!!

 

2)    Враховано потребу у додаткових видатках на обслуговування державного боргу та виконання боргових і гарантійних зобов’язань (без погашення «тіла» запозичень), що пов’язано із девальвацією гривні у сумі 16,5 млрд. грн., що призводить до загального збільшення видатків на виконання боргових зобов’язань до рівня 95,1 млрд. грн. У рейтингу видатків вони займуть 2-ге місце після видатків на освіту

3)    Передбачається зупинення дій окремих законів України, реалізація яких потребуватиме додаткових видатків 39,3 млрд. грн.:

-         Закону України «Про державну службу» (підвищення більш як вдвічі заробітної плати державних службовців потребуватиме понад 28 млрд. грн.);

-         Закону України «Про судоустрій та статус суддів» (підвищення посадового окладу судді з 10 до 15 мінімальних заробітних плат потребуватиме 2,3 млрд. грн.);

-         Закону України «Про прокуратуру» (додаткових видатків потребуватимуть норми щодо оплати праці працівників апаратів судів – 1,8 млрд. грн., розширення мережі центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги – 243,8 млн. грн., діяльності Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини – 7,4 млн. грн.; підвищення розмірів посадових окладів прокурорів у 7-9 разів та збільшення максимального розміру надбавки за вислугу років з 40% до 50% - 1,5 млрд. грн., відновлення виплати грошової допомоги при звільнені прокурорів – 0,2 млрд. грн., виплата стипендій у період проходження кандидатом на посаду прокурора спеціальної перевірки – 52 млн. грн.);

-         Закону України «Про безоплатну правову допомогу» (розширення переліку суб’єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу – 102,4 млн. грн.);

-         Закону України «Про вищу освіту» (підвищення розміру мінімальної стипендії до розміру прожиткового мінімуму – 4,6 млрд. грн.);

-         Закону України «Про культуру» (запровадження доплати за вислугу років та допомог – 0,5 млрд. грн.);

-         У прикінцевих положеннях зупиняються 44 галузеві та соціальні закони.

Така ситуація є дублюванням положень тексту Закону про державний бюджет на 2014 рік – всі норми 44-ох законів слід було змінити окремо у відповідних законах, а не бюджетом.

Видатки – не зрозуміло як враховані кошти на так званий «пакет щастя», закони ще не скасували, а грошей вже могли не дати.

4)    Розширення спеціального фонду бюджету через зарахування судового збору до спеціального фонду державного бюджету для фінансування установ Мін’юсту. Пропонується судовий збір розподілити на 2 частини – 50% до загального фонду бюджету та 50% до спеціального фонду судів. Мін’юсту - 85 % плати за надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб, 50% плати за оприлюднення повідомлення на офіційному веб-сайт Держреєстру, 50% виконавчого збору, стягнутого органами державної виконавчої служби.

Це порушує принцип бюджету щодо виключного утримання органів влади за рахунок загального фонду бюджету. Така ситуація виглядає ще більш не адекватно, коли кошти Дорожнього фонду та екологічного податку пропонується зараховувати до загального фонду бюджету замість спеціального фонду.

 

Текстові статті бюджету

  1. Містять положення, що не відносяться до сфери державного бюджету (стаття 21 – харчування Мінорони);
  2. Містять положення, що порушують Бюджетний кодекс – стаття 22 встановлює бартерні розрахунки як надходження бюджету;
  3. Містять положення (стаття 20), що всі капітальні видатки державного бюджету розподілятимуться Кабміном з однієї бюджетної програми;

! Уряд не зміг поділити капітальні видатки, нічого не придумав іншого як всунути в одну бюджетну програму, щоб у ручному режимі розподілити із запізненням в пів року чи перерозподілити на інші потреби. Капітальні видатки заплановані в обсязі 4,5 млрд. грн.

  1. Містять положення, якими передбачено надання дозволу Кабміну перерозподіляти кошти без погодження із комітетом Верховної Ради щодо врегулювання питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади.

По-перше – «безпредел» перерозподіляти кошти без погодження із комітетом ВРУ;

По-друге – демонстрація безвідповідальності Кабінету міністрів, який протягом 3,5 місяців не спромігся оптимізувати систему центральних органів виконавчої влади своїм нормативним актом.

  1. Містять положення (статті) щодо розподілу міжбюджетних трансфертів – не є нормою закону про бюджету

З 2001 року затверджено Постанову КМУ №1195 про затвердження формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів – необхідно внести до неї зміни!

  1. Містять прямі доручення Кабінету Міністрів на вчинення дій, які можуть бути здійснені урядом власними;
  2. В прикінцевих положеннях вносяться зміни до інших законів та Бюджетного кодексу – що неприпустимо – суперечить п.5 статті 4 БКУ.

 

Гарантії - 25 млрд. грн., але на відміну від 2014 надаються всім суб’єктам господарювання (в 2014 – лише державної форми власності)

 

Ситуація з державним боргом.

Граничний обсяг державного боргу на 2015 рік пропонується встановити на рівні 1 176,1 млрд. грн., або 68,3% від ВВП. Враховуючи також наявність гарантованого державою боргу (не менше 130 млрд. грн.), загальна сума державного і гарантованого боргу в 2015 році складе 1 306,1 млрд. грн. або 75,9% ВВП, що є прями порушенням вимоги статті 18 Бюджетного кодексу що граничного розміру загального обсягу державного і гарантованого боргу на рівні 60% ВВП.

Така ситуація – проблема!!!

-                У проекті бюджету на 2015 рік Уряд намагається скористатися безконтрольним з боку Верховної Ради способом збільшувати державний борг шляхом введення до проекту бюджету норм, які дозволяють без дозволу ВРУ понадпланово збільшувати державний борг через випуск ОВДП (статті 16 – 18) і отримувати кредит від міжнародних фінансових організацій (стаття 4)

 Дефіцит

Дефіцит визначений в розмірі 63,7 млрд. грн. або 3,7% ВВП (що в цілому відповідає вимогам Меморандуму з МВФ).

В той же час, статтями 16 - 18 визначається «квазі»-дефіцит – випуски ОВДП для капіталізації НАК «Нафотогаз», Фонду гарантування вкладів фіз.осіб, підприємств ПЕК, підтримки ліквідності банків державної форми власності – обсягом 88 млрд. грн.

Крім того, одним із джерел покриття дефіциту заплановані надходження від приватизації держ.майна у обсязі 17 млрд. грн. (Довідково: із запланованих 17 млрд. грн. надходжень від приватизації в 2014 році – зібрано 430 млн. грн.)

Реальний дефіцит бюджету може скласти: 151,7 млрд. грн., або 9,7% ВВП

 Недоліки макропрогнозу.

  1. Середньорічний курс долара: МЕРТ прогнозувало 16,5 грн. за долар, Мінфін врахував в бюджеті 17 грн. за долар США;
  2. Прогноз приросту мінімальної заробітної плати: МЕРТ – 7,6%, Мінфін врахував в бюджеті 1,1%;
  3. Макропрогноз не враховує вплив збільшення фіскального тиску на економіку в розмірі 60,2 млрд. грн. нових податків;
  4. Не відомий макропрогноз по ситуації з окупованими ДНР і ЛНР територіями і їх вплив на бюджет.

Щодо подачі проекту Держбюджету на 2015 рік.

Відповідно до статті 38 Бюджетного кодексу України на розгляд подано не повний пакет документів. А саме відсутні:

1) пояснювальна записка, яка має містити:

а) інформацію про основні макропоказники, що покладені в основу проекту Державного бюджету України;

б) оцінку надходжень бюджету, що пропонуються для забезпечення фінансовими ресурсами витрат бюджету;

в) пояснення до основних положень проекту бюджету та проекту закону про Державний бюджет України, включаючи аналіз пропонованих обсягів видатків та кредитування за бюджетною класифікацією (функціональною, відомчою і програмною класифікацією видатків та кредитування бюджету, економічною класифікацією видатків бюджету).

г) інформацію щодо врахування Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період – не схвалені Верховною Радою на 2015 рік;

ґ) аналітичні матеріали, розрахунки з обґрунтуванням особливостей міжбюджетних взаємовідносин

д) інформацію щодо обсягів державного боргу, в тому числі за типом боргового зобов'язання, графіка його погашення, обсягів та умов державних запозичень;

е) інформацію про мету, завдання та очікувані результати, яких кожний головний розпорядник коштів державного бюджету передбачає досягти при виконанні бюджетних програм, за формою, визначеною Мінфіном;

є) обґрунтування розрахунку вартісної величини прожиткового груп населення;

ж) розрахунки обсягу компенсації за рахунок коштів державного бюджету втрат суб'єктів господарювання внаслідок прийняття Кабінетом Міністрів України, іншими центральними органами виконавчої влади рішень щодо регулювання цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг;

2) прогнозні показники зведеного бюджету України (включаючи оцінку Держбюджету та місцевих бюджетів) відповідно до бюджетної класифікації, а також зведений баланс фінансових ресурсів України;

3) перелік пільг з податків і зборів (обов'язкових платежів) із розрахунком втрат доходів бюджету від їх надання;

4) переліки та обсяги коштів за державними цільовими програмами, які включено головними розпорядниками коштів до бюджетних програм, передбачених у проекті держбюджету;

7) прогноз Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди;

8) доповідь про хід виконання Державного бюджету України у поточному бюджетному періоді;

9) пояснення головних розпорядників бюджетних коштів до проекту Державного бюджету України на підставі бюджетних запитів за формою, визначеною центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики (подаються до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету);

10) протокол про результати консультацій Кабінету Міністрів України із всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування;

11) інформація щодо врахування пропозицій РНБО до проекту закону про Державний бюджет України по статтях, пов'язаних із забезпеченням національної безпеки і оборони України (з вмотивованим обґрунтуванням);

12) інформація щодо залучення довгострокових (більше одного року) кредитів (позик), надання гарантій, набуття прав поручителя за такими зобов'язаннями державними підприємствами, у тому числі господарськими товариствами, у статутному капіталі яких державі належить 50 та більше відсотків акцій (часток, паїв);

12-1) інформацію про квазіфіскальні операції та оцінку можливого впливу таких операцій на показники бюджету в наступних бюджетних періодах;

 До доходів бюджету

1)    Не чинні норми Податкового кодексу України, що дають умовний приріст доходів зведеного бюджету 60 млрд. грн. – враховано в балансі бюджету.

2)    Включені норми, які не погоджені фракцією ВО «Батьківщина»:

-         Скасування пільг по ПДВ для постачання послуг установам освіти та охорони здоров’я при заморожувані бюджетних видатків на цю мету – 2,7 млрд. грн.;

-         Збільшення фіскального тиску на громадян через розширення бази оподаткування житла (зменшення площі, що не оподатковується з 120 кв.м до 60 кв.м – квартири; з 250 кв.м до 125 кв.м – житлового будинку) при зростанні вартості комунальних послуг – 0,7 млрд. грн.;

-         Збільшення у 3 рази ставки фіксованого сільськогосподарського податку – 1,4 млрд. грн.;

-         Скасування рентної плати за транспортування нафти, нафтопродуктів, газу, аміаку (з 1.01.2016 року) – 1,7 млрд. грн.;

Практично із пропозицій, що були надіслані Уряду від фракції ВО «Батьківщина» Листом № 04-06/8-01 від 15.12.2014 нічого не враховано.

3)    Надходження від НБУ в розмірі 65,4 млрд. грн. перевищення доходів над видатками – є фактично встановленням емісійного податку.

4)    Не має оцінки детінізації, деофшоризації і корупції економіки і змін регуляторного середовища:

Для здійснення такого відносно простого аналізу необхідно оцінити перерозподіл ВВП через доходи зведеного бюджету. У «спокійних» роках 2011 і 2012 (в яких за різними оцінками експертів злочинна влада Януковича розікрала 150 млрд. грн. державних коштів) без надходжень від НБУ частка перерозподілу ВВП через зведений бюджет складала:

2011 рік = 386,7 млрд. грн. або 29,4% ВВП;

2012 рік = 421,9 млрд. грн. або 29,9% ВВП, відповідно маємо середній показник – 29,65%.

Для порівняння із 2015 роком необхідно також вилучити отримуваний Україною грант від ЄС:

2015 рік = 643,4 – 60 - 65,4-3,25 = 514,75 млрд. грн. або 29,9% ВВП.

(слайд)

5)    Передбачено 1,5 млрд. грн. як надходження до бюджету «Конфісковані кошти та кошти від реалізації конфіскованого майна, які були привласнені корупційними методами»

Прогноз загального збільшення доходів від змін Податкового кодексу (не чинні норми) в таблиці:

Податок

Причина

Прогноз

(млрд. грн.)

ПДФО

оподаткування військовим збором пасивних доходів

1,3

продовження дії військового збору

7,3

50% соціальна пільга

4,4

запроваджується прогресивна модель оподаткування доходів фізичних осіб (15%, 17%, 20%, 25%) замість 15(17)%

1,2

скасування пільгової ставки для шахтарів (10%)

0,6

підвищення ставки податку для пасивних доходів з 15% до 20%

3,4

оподаткування за ставкою 5% спадщини вартістю більше 1 млн. грн. (перший ступінь споріднення)

0,2

зниження порогу для оподаткування пенсій з 10 тис. грн. на місяць до 3 розмірів МЗП

1,0

Акцизний податок

підвищення ставок на цигарки (без фільтру)

1,5

акцизний податок з кінцевих продаж

5,9

ПДВ

скасування пільги для операцій з постачання послуг з освіти, охорони здоров’я

2,7

Відшкодування ПДВ

продовження режиму звільнення при експорті по зерну

4,7

Податок на нерухоме майно

запровадження оподаткування комерційної нерухомості

1,0

розширення бази оподаткування житлової нерухомості

0,7

запровадження податку на розкішні автомобілі

0,4

Єдиний податок

збільшення ставки по с/г виробниках

1,4

реформування спрощеної системи

-1,1

Збір з операцій з купівлі валюти

збільшення ставки збору з 0,5% до 2%

1,7

відмінна збору з юридичних осіб

-7,3

Збір з торгівлі ювелірними виробами

справляти збір при поданні ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів на клеймування до казенних підприємств пробірного контролю.

0,2

Збір на розвиток виноградарства

скасовується

-1,2

Додатковий імпортний збір

Запровадження тимчасового імпортного збору з метою вирівнювання платіжного балансу

17,6

Збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності

скасовується

-0,4

Збір за паркування

скасовується

-0,1

Туристичний збір

скасовується

-0,03

Плата за надра

продовження дії збільшених ставок та встановлення ставки 70% для видобутку газу по ДСД

12,9

ВСЬОГО 

60,0

 Мінприроди

Скасовується зарахування до спеціального фонду екологічного податку. Фінансування бюджетним програм Мінприроди в 2015 році буде відбуватися із загального фонду відповідно до розподілу 20% (802,7 млн. грн.) від прогнозу надходжень екологічного податку у сумі 4 013,4 млн. грн.

 Щодо бюджету м. Київ

В процесі дискусій по бюджету міста Києва, норматив ПДФО, що залишається в розпорядженні бюджету Києва змінювався 3 рази: з 20% до 25%, і остаточно встановлено на рівні 40%. Це означає, що м. Київ матиме щорічно додатковий ресурс в обсязі 2,5 млрд. грн.

ІІ. Пропозиції до текстових статей проекту Державного бюджету на 2015 рік.

  1. Заборонити органам державної, місцевої влади, іншим бюджетним установам, державним та комунальним підприємствам, Академії Наук України та галузевим академіям укладання всіх видів угод про використання нерухомого майна крім угод про оренду.
  2. На 2015 р. передбачити розподіл отриманих коштів від оренди в пропорції 70% (Державний, місцевий бюджет) та 30% суб’єкту господарювання (балансоутримувачу).
  3. На 2015 рік передбачити розподіл чистого прибутку державних монополій в пропорції 70% (Державний, місцевий бюджет) та 30% суб’єкту господарювання (монополії).
  4. Передбачити внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», в частині зниження ЄСВ-18%, при умові що сума щомісячного платежу буде  не менше ніж у 2013 році  на одного працюючого.
  5. Передбачити списання невиконаних валютних кредитних зобов’язань громадян перед банками, у разі придбання права вимоги виконання зобов’язання у грошовій формі, особами, підприємствами, установами, які не мають відповідних прав, згідно норм чинного законодавства.
  6. Скорочення державного апарату призведе до вивільнення частини службових приміщень, які з метою отримання додаткових надходжень до бюджету можуть бути реалізовані. Орієнтовний економічний ефект від реалізації 3,2 млрд. грн. (167,5 тис.чол. х 6 кв.м. х 200$ за м.кв.).
  7. В прикінцевих положеннях закону про держбюджет на 2015 рік передбачити доручення Кабінету Міністрів України:

7.1.             Провести суцільну інвентаризацію державних підприємств, їх нерухомого майна та державних корпоративних прав, за результатами якої вжити  вичерпних заходів для реалізації збиткових підприємств, в тому числі з залученням іноземних інвестицій.

Ліквідувати нереалізовані збиткові підприємства, з подальшою реалізацією (орендою) їх майна.

Встановити жорсткий контроль за виконанням фінансових планів діючих прибуткових підприємств та відповідальність керівників за їх невиконання, в тому числі штрафні санкції.

7.2.             Провести повну інвентаризацію житлової та комерційної нерухомості по всій території України, створити інформаційний реєстр (базу) для обчислення податку на нерухоме майно.

7.3.             У місячний термін розробити та подати до Верховної Ради України:

  1.                                                                                i.      законопроект, яким передбачено посилення відповідальності за неподання юридичною особою державному реєстратору передбаченої Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" інформації про вигодоодержувача (вигодоодержувачів) юридичної особи;
  2.                                                                              ii.      законопроект, яким передбачається відповідальність фізичної особи, яка володіє прямо або опосередковано більш ніж 10% статутного капіталу в закордонній компанії або яка має право на отримання доходів  за ненадання такої інформації  контролюючому органу;

7.4.             Збалансувати розміри оплати праці топ-менеджерів державних природних монополій (Ощадбанк, НАК «Нафтогаз України» із її дочірніми підприємствами, Укрхімтрансаміак, Укрспирт та ін.) до економічно-обґрунтованих, незалежно від назви та діяльності підприємства та встановити додаткову винагороду виключно за перевищення планового рівня річного прибутку. Для керівників збиткових державних підприємств запровадити стимулюючи механізми оплати праці в залежності від ефективності управління та отриманого прибутку.

7.5.             До кінці 2015 року забезпечити приєднання України до Конвенції по автоматичному обміну податковою інформацією (THE MULTILATERAL COMPETENT AUTHORITYAGREEMENT), яка була підписана 51 країнами у 29.10.2014 році.

1


КОМЕНТАРІ (2)

Пане Мунтян! Цю геноцидну, для Українського Народу, команду привела до  влади також і ваша партія! Ви поклали Україну і Українців на коліна!!! Ви і такі як ви загнали Українців в окопи, де Українців вбивають. Ви (видалено адміном) цілий півострів (баптист Турчинов), В 2004 році ваша команда, разом з авантюристом Ющенко (видалено адміном) шельф Чорного моря. В країні йде громадянська війна! Українців розірвали на шматки! З одного боку Росія, з другого Америка. Нами вже керують іноземці! А ви зараз робите собі леце, і питаєте людей як їм бюджет? Ніби від нас зараз щось залежить. Неукраїнці вирішили знищити нас,як Державу. Цей бюджет приведе до скорочення Українців мінімум на 5000000 лише за рік. Пішов прямий наступ на освіту, культуру, медицину! Ніякими реформами в цьому бюджеті і не "пахне"!  І ще багато чого ... 

avatar

Чернівчанин

24 грудня 2014 20:55

Ля-ля-ля - два рубля. Це називається - дурний спить, дурне снить. Шо може тямити у бюджеті Мунтян? Він знається на фінансах, як баран на апельсинах. Пригріті колись Юлькою кулявлоби дісталися корита і впритул не бачать мунтяноїдів - у цьому вся трагедія цього турчиновського викидня та його однопартійців. Бюджет, звісно, провальний - як і все, що творять з Україною кулявлоби. Але обговорювати його ТЕПЕР - повна дурня і словесна діарея.

avatar

Борис Михайлович Вухань

25 грудня 2014 09:43