Cтраховики працюватимуть для попередження ДТП: менше аварій – менше страхових виплат

Cтраховики працюватимуть для попередження ДТП: менше аварій – менше страхових виплат

21.09.2012, 20:06

Проблема дорожньо-транспортних пригод  на дорогах України була і залишається актуальною. За статистикою, показник аварійності у нас у 2-2,5 рази вищий, ніж у Європі й США. І це, незважаючи на те, що рівень «автомобілізації» в Україні приблизно втричі нижчий, ніж у європейських країнах.

Таким чином, у нашій країні можна констатувати факт глибокої кризи системи забезпечення безпеки дорожнього руху. Вона проявляється в нездатності до швидкого реагування на зміни і реалізації послідовних заходів й системних стратегій безпеки на дорогах. Як наслідок, ситуація продовжує погіршуватися. Традиційні засоби зниження рівня ДТП не дають належного ефекту. Це підтверджують цифри: за  7 місяців цього року кількість ДТП з летальними наслідками зросла порівняно з відповідним періодом 2011 року на 15% (сталося понад 15 тисяч аварій зі смертельними наслідками).

Причиною цього є чимало факторів, зокрема, незадовільний стан доріг, невідповідні розміри штрафів за порушення правил дорожнього руху, низький рівень культури учасників дорожнього руху і багато інших.

Навряд чи така ситуація є для когось вигідною. І держава, й організації, і бізнесові структури, зрештою, кожен житель України зацікавлені в поліпшенні безпеки дорожнього руху. До цього закликає і резолюція  ООН від 3.03.2010 р. (№ А/64/255), якою 2011-2020 роки проголошено Десятиліттям дій з безпеки дорожнього руху.

Отже, настав час для конкретних справ, для об’єднання зусиль задля ефективнішого  розв’язання проблем безпеки дорожнього руху.

Кабінет Міністрів затвердив Стратегію підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2015 року. Розроблено План дій для реалізації цієї стратегії, виконавцями якого визначено низку державних установ та інших організацій.

«Партнерство і співпраця між секторами – обов’язкова умова, що може забезпечити додаткові можливості для поліпшення ситуації з безпекою на дорогах, - вважає президент ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху» Михайло Берлін. – Так, наприклад, потужний внесок у налагодження системи ефективного забезпечення підвищення рівня безпеки на автошляхах України можуть зробити страхові компанії. Адже страховий ринок, як і держава в цілому, зазнає значних збитків від ДТП. Понад 80% водіїв мають поліс ОСЦПВ. Практично кожне ДТП – це страховий випадок. Враховуючи масовість продажів ОСЦПВ, страховики можуть змусити водіїв їздити, так би мовити, акуратніше, застосовуючи для цього систему скидок і  надбавок (залежно від характеру керування автомобілем). Страхові програми, що заохочують уважних водіїв, - стандарт для західного ринку».

Важливим кроком на шляху до  ефективної реалізації державної політики, націленої на кардинальне покращення ситуації у сфері безпеки дорожнього руху в Україні, стало підписання 20 вересня ц.р. Меморандуму про співпрацю між Моторним (транспортним) страховим бюро України та ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху».

Ще раніше  Партнерами Асоціації стали такі авторитетні громадські об’єднання страховиків, як Ліга страхових організацій України, Асоціація «Страховий бізнес» та Асоціація «Українська федерація убезпечення». З ними ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху» також підписала Меморандуми про співпрацю. Це свідчить про те, що страховий бізнес дедалі глибше усвідомлює: підвищення безпеки на дорогах сприяє зниженню кількості страхових випадків. Тому краще вкладати кошти у проекти, спрямовані на попередження аварій на дорогах, на збереження життя і матеріальних цінностей, ніж платити за наслідками трагедій. Саме за таким соціально відповідальним принципом діють страхові компанії більшості розвинутих країн Європи і світу.

Прикладів ефективної співпраці держави і страхового ринку в справі зниження рівня дорожньо-транспортного травматизму більш ніж достатньо. Наведемо декілька:

  1. У Франції в 1994 році між державою, Федерацією страхових компаній і Об’єднанням товариств взаємострахування було укладено угоду, що передбачала спільну роботу щодо аналізу ризиків і проведенню акцій, в тому числі й інформаційних.
  2. У Фінляндії страховики можуть безпосередньо впливати на вирішення питань безпеки на автошляхах шляхом внесення пропозицій і участі в обговоренні даних проблем на рівні державних структур. Велику роль у підвищенні безпеки на дорогах відіграє Фінський центр автостраховиків (ФЦА).
  3. Безпека дорожнього руху – одне зі статутних завдань Російського Союзу Автостраховиків, оскільки обов’язкове страхування цивільної відповідальності напряму пов’язане з цією проблемою.

На плідну співпрацю, спрямовану на підвищення безпеки на дорогах країни, сподівається й керівництво Моторного (транспортного) страхового бюро України.

 «На жаль, за рівнем смертності в ДТП наша країна займає п'яте місце в Європі, - зазначив Генеральний директор МТСБУ Борис Візіров. - Щорічно в Україні відбувається майже 200 000 ДТП, в яких близько 40 000 осіб отримують травми, а близько 5 000 осіб – гинуть. Кожна третя особа, яка загинула – молода людна  у віці до 30 років. Страховики зацікавлені в підвищенні безпеки руху на автошляхах України. Адже суть страхування полягає не тільки у оперативному відшкодуваннях збитків (починаючи з 2005 року страховиками сплачено понад 3,5 мільярда гривень страхових відшкодувань), але й в попередженні ДТП, створенні безпечного простору на автошляхах для кожного громадянина.  Впевнений, що тісна співпраця з Асоціацією безпеки дорожнього руху та участь МТСБУ у державних програмах з підвищення рівня безпеки дорожнього руху дозволить страховому сектору зробити реальний внесок у покращення ситуації на дорогах».

Загалом,  міжсекторальне Партнерство з питань безпеки дорожнього руху, що нині активно формується в Україні, дасть змогу:

-         надати законний доступ до низки навиків і вмінь, стимулювати нові рішення, отримати нові знання

-         створити нові механізми фінансування і співфінансування, а також надати доступ до нематеріальних ресурсів у вигляді послуг і продуктів партнерів

-         створити механізм, що забезпечить реальні стійкі результати.

 Прес-служби Моторного (транспортного) страхового Бюро України (МТСБУ) і ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху»

 Контакти прес-служби МТСБУ

050-336-20-90 Ольга Ільюхіна

063-450-47-46 Ксенія Гончарова

 Контакти прес-служби ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху»:

044 270 54 86 Олена Чернорай

1