'Не страйк, а картельна змова або ні шантажу': чернівчанин Андрій Мінаєв про ситуацію з перевізниками:

"Не страйк, а картельна змова або ні шантажу": чернівчанин Андрій Мінаєв про ситуацію з перевізниками:

15.05.2018, 18:07

НЕ СТРАЙК, А КАРТЕЛЬНА ЗМОВА або НІ ШАНТАЖУ

Я хочу звернути увагу усіх тих, хто мене читає, що використовувати термін «страйк» щодо нинішніх (та й узагалі щорічних регулярних) дій приватних перевізників у Чернівцях не є цілком коректним, адже розмиває соціальний та економічний зміст того, що відбувається у місті з їхньої ласки. «Страйком» це, як на мене, можно було б назвати, якби ініціаторами подій виступали власне водії у разі якби вони, як вільнонаймана робоча сила намагалися таким чином вплинути на власників підприємств-перевізників щодо підняття собі заробітної плати чи отримання певних соціальних гарантій.

Однак у даному випадку ми маємо спільний тиск кількох монополістів на ринку певних послуг, здійснюваний на громадськість міста (а через неї й на владу) з метою домогтися збільшення власних (над)прибутків. А це вже зовсім інший коленкор, оскільки цілком і повністю підпадає під визначення «картельна змова». Остання являє собою (цитую російську вікіпедію у власному перекладі) «неформальну угоду учасників однієї ринкової галузі продавати або купувати товари чи послуги за певною ціною».

З усього наведеного вище напрошуються два важливі висновки:

1) Оскільки використання тієї чи іншої термінології впливає на наше сприйняття реальності, нерідко спотворюючи її відповідним чином (адже слово «страйк» у сформованій впродовж десятиліть радянській/пострадянській традиції викликає переважно співчуття до учасників подій як до борців проти певних утисків), пропоную називати речі своїми іменами. А саме, картельну змову монополістів називати картельною змовою монополістів.

2) Вважаю, що поступки перевізникам із боку громадськості та влади стали б у цій ситуації серйозною політичною помилкою. І справа не лише в тому, що піддаватись на шантаж є контрпродуктивним, адже створює у шантажиста розуміння високої ефективності застосованих ним методів тиску. Справа ще й у тому, що піти на поступки картельній змові означатиме для влади та громадськості визнання справедливості такої змови монополістів проти суспільства, а отже перетворення усіх нас на її співучасників, що є як мінімум аморальним, а як максимум -- асоціальним вчинком.

3) Картельній змові перевізників-монополістів громадськість повинна протиставити реальний бойкот маршруток, тобто, якщо хочете, відповісти на картельну змову перевізників своєрідним «страйком» з боку пасажирів. Пропоную не йти на жодні поступки шантажистам. Лише удар по власній кишені може навчити монополіста поважати споживачів послуг.

І наостанок. Я гадаю, що усі ми розуміємо, чому перевізники так намагаються проштовхнути вирішення питання підвищення тарифів саме зараз. Через тиждень в учнів починаються канікули (що суттєво зменшить навантаження на громадський транспорт), через кілька тижнів завершуються заняття і починається сесія у студентів (що ще більше зменшить це навантаження), а ще через місяц масово настає пора відпусток. 

Отже, невдовзі шантаж перевізників вже не матиме жодної ефективності, принаймні аж до осені. Їм же хочеться зберегти свої нинішні прибутки улітку, тут і тепер, коли інтенсивність пасажиропотоків у місті різко падатиме, а самі перевізники суттєво зменшуватимуть кількість машин на рейсах.

Гадаю, спробувати поламати таку схему стало б справою честі як міської влади, так і всієї громадськості Чернівців.

Andr Vja? Min
1


КОМЕНТАРІ (2)

       К Минаеву!

1. Такой вид правонарушения, как "Картельна змова" не прописана в основной части УКУ и в КУпАП, и таким образом Вы уводите в сторону от факта грубого нарушения договоров между властью (местное самоуправление) и перевозчиками на обязанность перевозки пассажиров по ст. 367 УКУ (Недбалість - протизаконна бездіяльність).

2. Водители лишь исполнители незаконных распоряжений перевозчиков и по факту являются соучастниками в совершении уголовного правонарушения.

3. Сговор лиц при совершении, как уголовного правонарушения, так и административного указывает на умышленность совершённого ими противоправного действия, что в свою очередь полностью доказывает совершение преступления.

4. На лицо объективная и субъективная сторона уже совершённого (и не в первый раз!) преступления, как по факту, так и известными (конкретными) субъектами. В данном случае юридическими и физическими лицами (ФОП).

      Давайте спросим у Каспрука и у Шибы (начальник юридического отдела Черновицкого горисполкома) -

       Почему они не подают заявление в полицию о совершении уголовного правонарушения перевозчиками по ст. 367 УКУ (Недбале виконання своїх обов`язків, яке спричинило матеріальну та моральну шкоду в особливо великих розмірах)?!!!

     Уже в который раз перевозчики цинично шантажируют не столько городскую власть, а Черновчан и гостей нашего города. Причём, делают это, ГРУБО НАРУШАЯ ЗАКОН УКРАИНЫ"ПРО ТРАНСПОРТ":

         ст. 18 ЗУ "Про транспорт" – Страйки на транспорті

    Припинення роботи (страйк) на підприємствах транспорту може бути у разі невиконання адміністрацією підприємства умов тарифних угод,  

            крім випадків, пов'язаних з перевезенням пасажирів

обслуговуванням безперервно діючих виробництв, а також, коли страйк становить загрозу життю і здоров'ю людини. 

                                         Я ЛИЧНО НЕ ВЕРЮ КАСПРУКУ!!!

        Если бы он (КАСПРУК) хотел решить данную проблему (и другие проблемы), то сделал бы это, а не призывал Черновчан, УЖЕ В КОТОРЫЙ РАЗ ПОТЕРПЕТЬ!!!

 

Геннадий Геков, независимый гражданский активист, правозащитник. Буковинський громадянин ХХI ст., Академія громадянина

avatar

Геннадий

16 травня 2018 10:05

To Геннадий Геков

Дякую за важливе уточнення щодо чинного законодавства. 

avatar

Андрій Мінаєв

16 травня 2018 11:16