Чернівчани хочуть, щоб в місті з’явився фунікулер

Чернівчани хочуть, щоб в місті з’явився фунікулер

30.07.2016, 01:05

Зареєстрували відповідну петицію

Вчора, 28 липня, на сайті міської ради в розділі електронних петицій чернівчанин Ткач Володимир Валентинович зареєстрував звернення «Сполучити фунікулером вулицю Нікітіна з рогом вулиць Марка Вовчка та 28 Червня».

Фунікулер – це рейковий транспортний засіб з канатною тягою для перевезення людей або вантажів по крутій трасі. Зазвичай його використовують при складному рельєфі місцевості.

Свою пропозицію аргументував тим, що коли такий фунікулер з’явиться, він не тільки спростить шлях туристів із залізничного вокзалу до родзинки міста – університету, але й стане в пригоді студентам залізничного коледжу – не лише як ТЗ, але й як місце для практики. 

Також автор петиції зазначає: «Сам такий фунікулер став би туристичною принадою для міста». Володимир Ткач також запропонував сконструювати фунікулер з водяною противагою, щоб він відмінно вписувався в історичний ландшафт.

Для довідки: в Україні фунікулери почали будувати ще на початку минулого століття. Перший спорудили в Одесі, в 1902 році. Наступний – в Києві через три роки.

Фунікулер в Одесі

Як це працює? 

Є різні схеми. Одна з них, найпримітивніша, така: два вагони жорстко з'єднані канатом, перекинутим через двигун. Він розміщений на верхній станції, тобто не на самому вагоні. Двигун заводиться завдяки канату, який покладений між опорними рейками. Завдяки цьому всьому вагони в середині лінії.

Зазвичай такі транспорті засоби мають тільки дві станції, тобто верхню і нижню. Фунікулери поширені у Європі, зокрема в Парижі, Барселоні, Празі та інших містах. Щоправда, є й фунікулери, які мають проміжні станції або навіть можуть зупинитися при бажанні пасажирів. В цих містах вони й справді не тільки є транспортом, але й атракціоном і предметом уваги туристів.
 
Джерело: http://see-life.biz/
 
На основному фото: фунікулер у Києві.   
 
Кілька днів тому відомий художник Тарас Полатайко, зокрема, нагадав про те, що "на мапі Чернівців 1911 року є обсаджена деревами алея, якою серпантином можна було спуститися від середини нинішньої вулиці Богуна до Банхоф Штрасе (нинішня Нікітіна). Тобто до самого вокзалу... На сучасній сателітній карті там одні дерева. Старий буковий ліс посеред міста, але недоступний. Можна відновлювати алею і буде в Че ще один парк!
 
Журналіст Сергій Воронцов до цього додав свій коментар:
 
Sergei Vorontsov Так по ньому ще ходили в центр міста років десять тому, хто жив на Нікітіна. Направді це зручно, хоча б тому що оминає загазаовану Гагаріна. І швидко.Було два виходи: на педучилища на Богуна, і на туб диспансер. ну і обидва зараз фактично закриті. Там ще стариий яблуневий сад був, прямо на горці. Знизу хід зберігся, але думаю ненадовго)). Ця гірка як законсервована зараз. З усіх боків позакривалися. Раніше, там косили траву для кролів, бухали, діти в індіанців гралися, якісь шалаши та доми на деревах будували))) Я із школи повертався через цю стежину. Тепер джунглі)))))
1