Carpatair уменьшила частоту полетов в  Черновцы

Carpatair уменьшила частоту полетов в Черновцы

06.11.2011, 20:37

Авиакомпания Carpatair в зимнем расписании 2011/2012 уменьшала частоту полетов на маршрутам Львов-Тимишоара и Черновцы-Тимишоара, а также закрыла рейс Одесса-Тимишоара.

В новом зимнем расписании полеты в Львов и Черновцы выполняются 4 раза в неделю по понедельникам, средам, пятницам и субботам, а не 6, как это было во время летней навигации.

Во время сезонного увеличения спроса с 20 декабря 2011 года по 12 января 2012 года Carpatair введет дополнительные рейсы во Львов и Черновцы по вторникам, временно увеличив частоту полетов до 5 в неделю.

Carpatair — сетевой румынский авиаперевозчик с базой в Тимишоаре. В настоящее время компания уже выполняет рейсы из Львова и Черновцов в Тимишоару, а также обеспечивает ряд стыковок в базовом аэропорту на свои рейсы в Италию, Германию и Молдову.

Джерело: avianews.com

Коментар BukNEWS

Динамічний розвиток чернівецького ринку авіаперевезень гальмується закритістю українського неба загалом. В Україні, наприклад, досі працює єдина (!) з так званих дешевих бюджетних авіакомпаній (або як їх іще називають low-cost, що перекладається, як "низька ціна") "Візз Ейр Україна". (Для порівняння: вартість квитка на так званий київський рейс перед самим закриттям напрямку коливалася у межах 1800 гривень в обидва кінці. А на офіційному сайті "Візз Ейр Україна" пасажири завжди можуть знайти пропозиції від 278 грн. Відчуйте, як кажуть, різницю! Чи варто після цього дивуватися, що наповнюваність пасажирами рейсового літака з Чернівців на Київ рідко перевищувала 50 відсотків?) Але ж реально знизити ціни на перельоти може тільки реальна конкуренція.

Водночас у більшості цивілізованих країн світу, поєднаних договором "Відкрите небо", щоб почати літати, авіакомпаніям не треба довго чекати дозволів, як це часто є в Україні, а достатньо лише прямо домовлятися з аеропортами. Румунська компанія "CarpatAir", наприклад, що з 2009 року успішно перевозить пасажирів з Чернівців до Тімішоари, того й почувається так впевнено на ринку, бо надає своїм клієнтам змогу скористатися там послугами бюджетних авіакомпаній. Бо це з румунської Тімішоари, а не українських Чернівців, чомусь легко можна вилетіти у понад два десятка європейських міст. Звісно, за програмою лоу-кост. А це, як не крути, аж ніяк не місцева проблема!

Про виконання особливих умов, з якими вряди-годи доводиться стикатися авіаперевізникам, годі й казати.

"Коли приїхали до нас представники "CarpatAir", яка виконує перельоти до Тімішоари, ми зустрілися у мене в кабінеті, – згадав на прохання журналістів початок співпраці з цим авіаперевізником Микола Федорук. – Вони спитали, що від них потрібно. Я сказав: нічого! Тільки, щоб були авіарейси. Вони відповіли: дякуємо і через місяць рейси були відкриті. А за два роки до того, коли аеропорт був в іншій власності, вони звертались, то їм поставили такі умови, що вони на два роки пішли з Чернівців і не повертались до того часу, поки аеропорт не перейшов у комунальну власність міста. І це факт, це правда!".

У 2008 році, коли перша бюджетна авіакомпанія лише з'явилася на вітчизняному ринку, тодішній керівник аеропорту Володимир Калинюк на пряме запитання журналістів про перспективи запровадження лоу-костів відповів: "Спочатку треба, щоб була смуга для такого літака. Якщо смуга буде, тоді зі зменшенням вартості квитків до рівня залізничних або автобусних це реально. Адже наповнюваність такого літака до 180 пасажирів. Для нашого обласного центру це поки що нереально".

Багаторічна епопея з ремонтом ділянки злітно-посадкової смуги Чернівецького міжнародного аеропорту, яка тривала з 2007 по 2011 роки, 23 вересня офіційно добігла кінця.

Проте очевидне небажання авіаперевізників, які наразі монополізували українське небо, допускати у нього конкурентів, доводить ситуацію до абсурду.

Згідно з висновками Антимонопольного комітету України авіаперевізники часто необґрунтовано завищують ціни на квитки. Так, у період льотної навігації IATA "Зима 2010-2011" ВАТ "Авіаційна компанія "Дніпроавіа" була єдиним авіаперевізником за маршрутом "Київ – Чернівці – Київ", "Київ – Севастополь – Київ", "Київ – Ужгород – Київ" та інших напрямків по Україні. Політ лише в один бік, нагадаємо, обходився тоді буковинцям у 1450 грн. Щоправда, секретар міськради Віталій Михайлішин запевняє, що до Києва й назад у Чернівці літав всього за 1800 грн. (В обох випадках – сума не набагато менша за середньомісячну зарплату пересічного мешканця області). Як встановив Комітет, ціни на авіаквитки зазначених маршрутів у 1,3-1,7 раза були вищі, ніж тарифи на авіаперевезення пасажирів за іншими маршрутами, на яких у вказаний період працювало чотири авіакомпанії. Тобто на якому існувала конкуренція.

Сьогодні аеропорт має фактично лише один регулярний рейс на Тімішоару (Румунія).

Вперте ігнорування чиновниками інтересів переважної більшості буковинців, а відтак небажання зменшувати ціну на квитки економічними методами, ще довго не дозволятиме людям користуватися цим зручним видом транспорту. За цих умов важко повірити, що однієї лише зміни керівництва летовища буде достатньо, щоб буковинці з їхнім низьким рівнем зарплат раптом стали більше літати. Натомість про використання злітної смуги летовища для прийому чартерів особливо багато говорили навіть під час останнього протистояння між депутатами й мером. Ось тільки не зрозуміло, чому ремонт летовища для прийому літаків такого класу, яким довшої смуги точно наразі не треба, платники податків мають оплачувати з власної кишені. Не те що на чартери, навіть на рейсові літаки коштів у них точно немає. Тому питання, чому понад 250 тисяч чернівчан мали спонсорувати ремонт злітної смуги для кількох тисяч пасажирів, здатних придбати собі квиток на літак, ще довго залишатиметься відкритим.