Запровадження кримінальної відповідальності за контрабанду: буковинські нардепи від ОпоБлоку і Блоку Петра Порошенка не голосували  (+відео)

Запровадження кримінальної відповідальності за контрабанду: буковинські нардепи від ОпоБлоку і Блоку Петра Порошенка не голосували (+відео)

03.07.2018, 13:53

Поіменне голосування про включення до порядку денного сесії проекту Закону про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо криміналізації контрабанди товарів (№8543), яке відбулося 03.07.2018 о 13:36, виявилося нерезультативним. 

Попри те, що мета ухвалення цього закону -  запобігання незаконному переміщенню товарів через митний кордон України, шляхом криміналізації контрабанди товарів. Прийняття законопроекту забезпечить зменшення кількості порушень правил переміщення товарів через митний кордон України, створить умови для більшого надходження відповідних митних платежів до державного бюджету, а також позитивно вплине на розвиток національної економіки.

 За проголосували лаше 135 народний депутатів України; Проти:3 Утрималися:44 Не голосували:150 Всього:332. Рішення не прийнято

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Народний фронт" обурений, що Верховна Рада України відмовилася розглядати встановлення кримінальної відповідальності за контрабанду

Не голосували, в тому числі, народні депутати від Чернівецької області, зокрема, члени фракції Блок Петра Порошенка. 

Віктор Король (БПП) - Відсутній

Матіос М.В. - відсутня

Продан О.П. - Не голосувала

Рибак І.П. - Не голосував

 Тіміш Г.І. - Не голосував

Онуфрик Б.С. - Не голосував

Сергій Рудик (БПП) - Відсутній

Севрюков В.В. - Не голосував

Народні депутати від "Опозиційного блоку" теж переважно не підтримали розгляд цього питання у сесійній залі. 

Папієв М.М. - Не голосував

Натомість члени фракції "Народного фронту" голосували переважно за включення даного законопроекту до порядку денного:

Бурбак М.Ю. - за 

 Федорук М.Т. - за 

Михайло Гаврилюк (Народний фронт) - За 

Олександр Дроздик (Народний фронт) - За

З результатами поіменного голосування можна ознайомитися по посиланням: 

 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/radan_gs09/ns_golos?g_id=19327

  ДОВІДКОВО:

Проектом Закону пропонується внести зміни до частини першої статті 201 Кримінального кодексу України та передбачити кримінальну відповідальність за переміщення товарів через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю, вчинене у значних розмірах.

Також частину другу вказаної статті пропонується доповнити такими кваліфікуючими ознаками злочину як вчинення його повторно або контрабанда товарів у великих розмірах.

Окрім того, проектом Закону пропонується доповнити статтю 201 Кримінального кодексу України частиною третьою та встановити більш суворе покарання за вчинення діянь, передбачених частинами першою або другою цієї статті (у редакції проекту Закону), організованою групою або контрабанду товарів в особливо великих розмірах.

Разом з тим, вказана стаття доповнюється приміткою, відповідно до якої контрабанда товарів вважається вчиненою у значних розмірах, якщо їх вартість у п’ятсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян,  у великих розмірах – якщо  їх вартість у дві тисячі і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян,  в особливо великих розмірах - якщо їх вартість у п’ять тисяч і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

На сьогодні, статтею 201 Кримінального кодексу України передбачено кримінальну відповідальність лише за контрабанду культурних цінностей, отруйних, сильнодіючих, вибухових речовин, радіоактивних матеріалів, зброї або боєприпасів (крім гладкоствольної мисливської зброї або бойових припасів до неї), частин вогнепальної нарізної зброї, а також спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації.

При цьому, за вчинення правопорушення з незаконного переміщення товарів через митний кордон, незалежно від  їх обсягів та розміру настає лише адміністративна відповідальність згідно з Митним кодексом України.

Разом з тим, сучасні реалії показують, що нелегальне переміщення продукції і товарів через державний кордон України має вкрай негативний економічний аспект, що проявляється, зокрема у недоотриманні у повному обсязі надходжень до Державного бюджету, стимулюванні ведення недобросовісної конкуренції, що у свою чергу негативно впливає на розвиток національної економіки та створює загрозу економічній та соціальній безпеці України.

Проектом Закону також пропонується внести зміни до статті 216 Кримінального процесуального кодексу України, згідно з якими, у кримінальних провадженнях щодо злочинів, передбачених статтею 201 Кримінального кодексу України, досудове розслідування здійснюється слідчимиорганів Національної поліції або слідчими органів, що здійснюють контроль за додержанням податкового законодавства, який розпочав досудове розслідування.

1