У Карпатах почав діяти  Бескидський тунель з Трієста до Львова, перші вибухи  із прокладки якого пролунали за міністерської каденції Бурбака (ОНОВЛЕНО)

У Карпатах почав діяти Бескидський тунель з Трієста до Львова, перші вибухи із прокладки якого пролунали за міністерської каденції Бурбака (ОНОВЛЕНО)

24.05.2018, 18:31

Про це повідомив міністр інфраструктури України Володимир Омелян. "Це дійсно ті ворота у Європу, яких ми потребуємо. Кількість потягів зросте в 2 рази, ми зможемо значно легше налагодити постачання товарів в Європу залізницею, що нам вкрай необхідно". 

- Найбільший інфраструктурний проект України! - написав міністр на своїй сторінці у ФБ. - Про нього говорили з 1998 року. До нього готувалися з 2002 року.

Перші вибухи у Карпатах із прокладки тунелю пролунали у 2014 за Міністра Maksym Burbak.

І відсьогодні, 24 травня 2018 року, він в дії.

Як сумно жартували очільники ЄБРР, за час його реалізації змінилося чотири Президенти і десять Урядів України.

Що ще раз доводить, що інфраструктурні проекти - довгі і не нам перерізати стрічки запланованих мегапроектів, але без великих ідей, правильного планування - не буде успішного вчасного завершення і приводів для гордості за велику справу для багатьох мільйонів людей.

Коли робимо спільно - завжди є результат, бо інфраструктурні проекти - поза політикою.

Щасливий, що саме з Петро Порошенко, нашими європейськими партнерам відкрито один із найскладніших об`єктів європейського транспортного коридору з Трієста до Львова, - написав Володимир Омелян. 

ДОВІДКОВО:

Завершено будівництво та введено в експлуатацію Бескидський залізничний тунель
 
Тунель сприяє екологічно безпечному транспорту та полегшує пасажирські та вантажні перевезення. Будівництво двоколійного тунелю довжиною в 1,8 км підтримав Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) за допомогою кредиту в розмірі 55 млн. євро. 

Сьогодні було введено в експлуатація Бескидський тунель – надважливу частину залізничного сполучення між Україною та ЄС. Він є вкрай вагомим елементом для розвитку глибшої інтеграції між Україною та Європейським Союзом.

Будівництво тунелю довжиною у 1,8 км підтримав ЄІБ, надавши кредит у 55 млн. євро. Тунель розташований у Карпатських горах поблизу Бескидів у південно-західній Україні. Він змінює колишній тунель з однією колією, що був єдиною одноколійною ділянкою на лінії іншого двоколійного електрифікованого коридору між Львовом та угорським і словацьким кордонами.

Введення в експлуатацію нового Бескидського тунелю розкриває великий потенціал подвоєння протягом наступних десяти років внутрішнього та міжнародного руху вантажних потягів до 24 млн. тон та 56 потягів в обидва боки. Частка пасажирських перевезень за цей період може сягнути до 40 потягів на день в обидва напрямки. Таке значне збільшення обсягів стало можливим завдяки європейським стандартам якості та високій надійності експлуатації залізниці на українській частині розширеного коридору Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T).

Цей проект став хорошим прикладом співпраці між ЄІБ та Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР), які співфінансували це амбітне будівництво залізничного тунелю разом з Україною.

Коментуючи цю подію, Президент України Петро Порошенко наголосив на такому: «Це важливо для України та її економіки. Адже такий проект поліпшує умови нашого експорту до Європи, обсяги і частка якого значно зростають завдяки Угоді про асоціацію. Це – пріоритет для інтеграції транспортної мережі України до європейської транспортної системи. Тунель – це проект, який наближає Україну до Європейського Союзу, а Європейський Союз – до України. Бескидський тунель є символом масштабного оновлення країни та її переходу до раціонального і довготривалого розвитку».

Своєю чергою, Віце-президент ЄІБ Вазіл Гудак привітав Україну та усіх інших учасників проекту, «які зробили свій внесок у спорудження нового Бескидського тунелю, наближаючи Україну до Європейського Союзу». «Ця сучасна частина інфраструктури, – продовжує Гудак, – є вагомим проектом, виконаним у рамках Східного партнерства. Тунель розширює транспортні послуги вздовж стратегічних транспортних коридорів, поліпшує транспортну безпеку та швидкість на благо громадян і пришвидшує та сприяє довготривалому та екологічно безпечному економічному розвитку».

Експертизу проекту було проведено у відповідності до стандартів отриманої підтримки гранту технічної допомоги ЄІБ з Трастового фонду технічної допомоги Східного партнерства.

Виконувач обов’язків голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов звернув увагу на «стратегічну важливість Бескидського тунелю для європейської економіки та для торговельних обмінів між Україною та іншими державами». «Понад 40% транзитного вантажу транспортуватиметься через цей тунель по території України у напрямку Західної та Центральної Європи. Фактично, введення в експлуатацію нового тунелю дозволило нам позбутися завужених ділянок шляху 5-го Критського міжнародного транспортного коридору, який пролягає територіями Італії, Угорщини, Словаччини та України», – сказав Кравцов.     

Для спорудження тунелю був обраний новоавстрійський метод проходки (будівництво передбачено як вибуховим, так і прохідницьким методами з використанням випереджуючого екрану).

З міркувань безпеки у тунелі передбачено влаштування 3-х з’єднувальних евакуаційних каналів між старим і новим тунелями довжиною 22 м кожен, а також 49 ніш та 12 камер.

1